Ravag skrev:Seglaren,
Ja jag skall faktiskt prova med att kränga ner båten och tvätta den. Tyvärr måste jag nog hoppa i vattnet ändå vilket bär mig emot just nu eftersom jag är rejält förkyld och för att det är världens algblomming i hamnen.
Vi har ett relativt bra ställe i Råå hamn men just nu rör det sig återigen om att hinna med allt. Eventuellt får jag skippa onsdagsseglingen och tvätta båten.
/Dan
Du får tacka MiniMe för tipset, det var han som sa´t. Men jag håller med om metoden, bytte själv Windex på det viset på H-båten en gång.
Dan, vad är det som gäller för 707:an? Vanten, är det Dyform som gäller? Stumt och bra antar jag? Har inte koll på såna finesser. Hm Vegan har inte ens en akterstagssträckare

Blir att fixa lite under vintern.
Skotskenan, hur är det original är den konkav på det viset, varför har man så, inte så vanligt eller?
MiniMe, hur lätt är det att få tag på en Mustang och till vilket pris och var hämtar man dom? Du och Dan är ju lite partiska och som man frågar får man svar. Men frågan är om det inte vore idé med en Mustang till här hemma

Fast å andra sidan finns det ju en 707 hos er i V:ås också, men det finns väl ingen annan som är lika aktiv som du. Och det är ju kul med fler av samma båt på banan.
Ja, ja det är än så länge bara fantasier (enligt sambon) men när farsan fått i väg sin renoverade Scanper kan det bli köpläge och äga en tillsammans med honom. 707/Mustang/??? Vi får se.
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...