Tips om var man hittar ett fint exemplar till rätt pris.
Så man kan börja räkna lite budget och kanske ge mig själv i 50-års present lite längre fram
http://www.eyb.fr/fr/annonce_simple.cfm ... ero=548765
Även annan info mottages tacksamt.
Svante
Nog går det att segla hem båten även om det är j:ligt långt - dubbelt så långt som från amsterdam. Får väl ta hjälp av min kompis som efter att ha hjälpt mig halvvägs (han mönstrade av i Emden) seglade hela streckan från LaRochelle i fjol med en ny Beneteau Oceanisvaffe skrev:Hallo Svante
Snart är det vår!
Jag tittade lite på 35s5:an i våras och den verkar fin. Hittade ett ex på seglingsbart avstånd: ( ledsen för den långa länken)
/Leif
En sån fin hittar du nog inte i FrankrikeSvante skrev:
Nåja, jag har inte eld i brallan så jag hittar väl min drömbåt på närmare håll. Blue Ocean yacht har en superfin men den känns lite för dyr för oss, i alla fall just nu.
Svante
Det skiljer upp till c:a 200.000:-.Håkan skrev:En sån fin hittar du nog inte i FrankrikeSvante skrev:
Nåja, jag har inte eld i brallan så jag hittar väl min drömbåt på närmare håll. Blue Ocean yacht har en superfin men den känns lite för dyr för oss, i alla fall just nu.
Svante![]()
Hur mycket billigare är de i Frankrike? 100000SEK?
Vad kostar det dig att ta hem den?
X antal flygresor, hotell, semester för 4 pers, sjökort, slussar mm mm
Pruta![]()
Du bor ju nära
Ha det /
Jämför man den hos Blue Ocean Yacht med den i vaffes post så verkar den sistnämnda tämligen sunkig.Håkan skrev:
Svante skrev:
Svante
En sån fin hittar du nog inte i Frankrike
Hur mycket billigare är de i Frankrike? 100000SEK?
Vad kostar det dig att ta hem den?
X antal flygresor, hotell, semester för 4 pers, sjökort, slussar mm mm
Pruta
Du bor ju nära
Ha det /
Det skiljer upp till c:a 200.000:-.
Skicket "där nere" är väl i allmänhet sämre även om man förmodligen kan hitta väldigt välskötta båtar även där. Solslitage, mentalitet osv... ja ni vet, det är ju avhandlat ett antal gånger i andra trådar.
Räknar man bort ledigheten så behöver det inte bli så dyrt. Sjökort behövs såklart men man kan tigga till sig det av säljaren en bra bit från köpstället. Det är ju öppet hav mest hela vägen. Flygresan blir inte heller sådär förtvivlat dyr om man väljer rätt veckodag.
Sen äventyret
Kör hårt.
Svante
Skall kolla med kompisen hur lång tid det tog från LaRochelle
Nähä då. Den "mardrömmen" överträffas lätt av verkligheten, om man köper "fel båt".Håkan skrev: Ens värsta mardröm är att man tvingas till 2-3 resor men kommer ändå hem tomhämt![]()