fribbe skrev:Gratulerar! Ser fin och välhållen ut på bilderna.
Man tackar! Och ja, den är nog ovanligt fin för att vara en Tur 80 som till skillnad från Vegan mest såldes som halvfabrikat. Och det är ju ingen klassisk skärgårdskryssare som kanske attraherade en annan grupp köpare/byggare som jag inbillar mig kunde sin sak. En Tur 80 sattes säkert ihop av folk med högst varierande kunnande varför kvaliten på inredningsarbete säkert kan variera en hel del. Men denna är som sagt ihopsnickrad av Mats Seldens Båtbyggeri.
Eilean skrev:Tur är väl en Vega-kusin? Har den samma arrangemang med propellern bakom rodret?
Grattis annars! Alltid kul med nåt nytt att sätta tänderna i!
Precis, varför överge ett vinnande koncept!?
Ha, ha och naturligtvis sitter rorkulten mitt i sittbrunnen också. Men det är lätt ordnat. Att få den att backa åt det håll man vill är nog värre. Utanpåliggande roder finns det ritningar på, men jag är lite sugen på en bra badbrygga, vilket jag vet familjen skulle uppskatta det kanske kommer före backegenskaperna… Kanske en ”bogpropeller” i aktern, den här är ju rätt tuff, men kanske inte så badvänligt att ha den under badbryggan
http://www.blocket.se/vi/13062874.htm?ca=23_10_s
Tommy skrev:Ser snygg ut!
Nu börjar väl en hel flotta formera sig..
Tack! Precis, och det är inte utan att jag börjar se att det blir trångt i vinter om jag inte blir av med Vegan till dess. Det är nästan så att man skulle prova att ligga kvar i sjön då jag gärna skulle vilja segla/åka båt även sen höst/vinter om möjligt. Vi får se. Jag kan alltid ta upp den och kika på botten, då farsan har egen slip på tomten, men det är som sagt lite trångt på ”spåret”.
Anders S skrev:Sannolikt ett smart drag att byta till "färdigrenoverat" i stället för att bygga om Vegan. Finns nu "alla komfortdetaljer" med på köpet, så är det ju bara att gratulera. Båten såg ju proper ut!
Nu kan du ju också fokusera på rejsern, så vi får se den färdig!
Grattis!
Tack, ja, det kändes rätt även om ett båtbyte tar tid och energi i anspråk så är det nog ingenting mot vad det skulle ta att utrusta Vegan så som denna redan är. Billigare blir det också. Och kanske kan det bli lite tid över till 707an. Hoppas på att segla den nästa sommar.
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...