Jag har köpt en Mariner 3.3 hk från år 2000.
Det är en liten inbyggd tank i rätt tjock \"halvgenomskinlig\" plast.
Det är en spricka i tanken som tidigare ägare utan framgång försökt reparera. Det läcker bensin när man fyller över halv tank eller fäller motorn.
Det verkar som plasten är för fet för att kunna limma i hop.
Jag har hört att man kan slakta en plastdunk och få en lös plastbit. Denna skall gå att smälta ihop med tanken med en lödkolv.
Någon som provat detta? Verkar det vara ett vettigt sätt?
En ny tank kostar ca 1000:- så det tar emot.
Reparera plasttank
-
Snedseglaren
- Guldmedlem
- Inlägg: 79
- Blev medlem: mån 24 okt 2005, 14:21
- Ort: Vättern
laga bensintank
Använder du värme riskerar tanken att explodera!
Ångorna som är kvar bildar en explosiv gasblandning,
köp nytt!
Hälsningar Miwa
-
Snedseglaren
- Guldmedlem
- Inlägg: 79
- Blev medlem: mån 24 okt 2005, 14:21
- Ort: Vättern
Re: laga bensintank
Ledsen att jag glömde säga att du bör tömma och skölja tanken innan reperationen börjar.Miwa skrev:Varning
![]()
Använder du värme riskerar tanken att explodera!
Ångorna som är kvar bildar en explosiv gasblandning,
köp nytt!
Hälsningar Miwa
Förslag nummer 3.
Det finns polyetenstavar som säljs för att bättra på belagen på skidor, dessa kan du använda. tänd eld på en och låt det droppa ner över skadan, och vips är det helt....
Calle
Se gla ut
Se gla ut