Ugn
Ugn
Hej
Är det något måste...hur många av er som har det anser att det är en livsnödvändigthet ombord ?
//jörgen
Är det något måste...hur många av er som har det anser att det är en livsnödvändigthet ombord ?
//jörgen
Ja absolut! Vi använder den minst lika ofta som hemma och i den gör vi allt ifrån lammstek till sockerkaka.
När man vistas ombord har man ju verkligen tid att att laga god mat emellanåt. Så ett stort pentry med minst 3-lågig spis med ugn, stora arbetsytor, kyl, dubbla diskhoar och ett rejält kryddskåp är ett måste tycker jag. Om jag hade mindre båt skulle jag hellre offra en koj än krympa på pentryt.
Ett tips, vi har en litet kraftigare stavmixer ombord som vi kör på en 230V omvandlare - bra grej för såser och mycket annat.
När man vistas ombord har man ju verkligen tid att att laga god mat emellanåt. Så ett stort pentry med minst 3-lågig spis med ugn, stora arbetsytor, kyl, dubbla diskhoar och ett rejält kryddskåp är ett måste tycker jag. Om jag hade mindre båt skulle jag hellre offra en koj än krympa på pentryt.
Ett tips, vi har en litet kraftigare stavmixer ombord som vi kör på en 230V omvandlare - bra grej för såser och mycket annat.
-
Gäst
-
Kakmonstret
Det känns kanske litet räv-och-rönnbärsaktigt att hävda bättre och godare mat utan än med ugn, men för den som likt vår okände vän måste offra ugnen för viktigare saker kan man gärna tänka på att den gamla Optimusugnen, att ställa ovanpå spisen, nu finns igen. Jag kan intyga att den till synes märkliga burken verkligen fungerar, åtminstone till gratänger och sockerkaka. Men, inte samtidgt, förstås - och man måste diska den emellan...Anonymous skrev:Ugn ett måste? Näpp!
Har själv slängt ut ugnen för att få plats med annat, går att göra nog så bra och god mat utan tycker jag.
http://www.omniasweden.com/
MVH: Kakmonstret, S/Y Gratinella
Exakt vad min gamla (90år) svärmor hävdar.//JohanKakmonstret skrev: Jag kan intyga att den till synes märkliga burken verkligen fungerar, åtminstone till gratänger och sockerkaka. Men, inte samtidgt, förstås - och man måste diska den emellan...
http://www.omniasweden.com/
MVH: Kakmonstret, S/Y Gratinella
-
Cia raud
-
Snedseglaren
- Guldmedlem