Hejsan
Jag funderar på att segla hem båten i helgen. Den ligger nu på norra Orust och jag skall segla till Göteborg.
Finns det någon som har vart ute på vattnet och har en känsla för hur mycket is som flyter omkring. Jag är även tacksam för andra tankar kring ämnet, tex. hur lätt ser man isflaken, tjocklek, skador... etc.
MVH
Kapten
Fara för/med is?
Re: Fara för/med is?
Har inget men det som är kvar ligger väl i vikarna?
Rapportera gärna efter helgen då vi skall segla Lysekil - Råå helgen efter...
Lycka till /
Rapportera gärna efter helgen då vi skall segla Lysekil - Råå helgen efter...
Lycka till /
Håkan
Äntligen ligger HP:n på Råå

Äntligen ligger HP:n på Råå
Jag seglade från GBG till Uddevalla förra helgen....ingen is utom längst in i Byfjorden och i grunda vikar norr om Stenungsund
Det gick hur bra som helst, bara ett par isflak som var lätta att se
Vindön -Marstrand igår var lite kallt med rak sydlig vind och ett par timmars regn. Marstrand-Björland idag var något helt annat, härligt soligt och syd 5m/s. Våren är helt klart här. Isen var borta i infarten till Björlanda (med flera timmars marginal
).
Det blir helt klart segling i morgon med.
/John
Vindön -Marstrand igår var lite kallt med rak sydlig vind och ett par timmars regn. Marstrand-Björland idag var något helt annat, härligt soligt och syd 5m/s. Våren är helt klart här. Isen var borta i infarten till Björlanda (med flera timmars marginal
Det blir helt klart segling i morgon med.
/John
Oj vad härligt det låter! Grattis till premiärturen.
- Mr Sailman
- Diamantmedlem
Seglade i helgen i trakterna av Ellösfjorden-Gullholmen-Islandsberg-Grundsund. Ingen is synlig någonstans, inte ens i vikarna. Dock ligger det kvar lite snö här och där i klippskrevorna.