Kostnader för båtplats
-
Gäst
Kostnader för båtplats
Hej, vad brukar det kosta för båtplats och tex sjösättning och transport.
Jag funderar på nån billig liten båt typ hurley, men blir alla omkostnader ändå stora då blir det mindre kul.
Jag funderar på nån billig liten båt typ hurley, men blir alla omkostnader ändå stora då blir det mindre kul.
-
Fribbe
Göteborg´s priser kan du se här
http://www.grefab.se
http://www.grefab.se
-
Palle
Beror på! om du ligger på en klubb blir priset kanske som ovan men
om du skall ligga på varv blir det andra priser...
Vi ligger på värmdö vi betalar ca 6000kr (vinterplats.sjösättning,upptagning.sommarplats) 9 x3M.
Där omkring kostar det för varv,klubbpriserna(ovan)så har du
ny medlems avgift osv att räkna med... Det jag tycker är skönt med varv är att
jag kan lägga i samt ta upp när jag vill, sen har man inga åtaganden
så som gemensamma i & upptagn,bevakning osv.
Många tycker att klubbgemenskap är kul,vi tar gemenskapen med dom som vi vill träffa ute i skärgården.
Välj vad du skall ha först varv el klubb!
MVH Palle

om du skall ligga på varv blir det andra priser...
Vi ligger på värmdö vi betalar ca 6000kr (vinterplats.sjösättning,upptagning.sommarplats) 9 x3M.
Där omkring kostar det för varv,klubbpriserna(ovan)så har du
ny medlems avgift osv att räkna med... Det jag tycker är skönt med varv är att
jag kan lägga i samt ta upp när jag vill, sen har man inga åtaganden
så som gemensamma i & upptagn,bevakning osv.
Många tycker att klubbgemenskap är kul,vi tar gemenskapen med dom som vi vill träffa ute i skärgården.
Välj vad du skall ha först varv el klubb!
MVH Palle
-
PG
-
atta08
Betalar 4000:- för sommarplats (Grefab) och 6000:- vinterplats (varv) , har en Beason 31. Men då snackar vi Göteborg och ganska centralt (10 min med bil från centrala Göteborg till båda platser).
Föredrar ett varv till vinterplats, de gör allt själva, sjösätter- tar upp när JAG vill, avstängt privat område (liten inbrottsrisk) plus man får hjälp med reparation och köpa \"grejer\".
Fischer.
Föredrar ett varv till vinterplats, de gör allt själva, sjösätter- tar upp när JAG vill, avstängt privat område (liten inbrottsrisk) plus man får hjälp med reparation och köpa \"grejer\".
Fischer.
I vilket vatten/stad ska du ha båten?
Jag har också en liten båt. Det är lättare till dessa, än 10m-kolosserna. Jag satte förra året in en annons i GP i mitten av maj, och fick kring 5 vettiga svar. Fick erbjudanden om Björlanda, Önnered mm. Jag hamnade i inre Saltholmen, vilket är absurt bra för mig som saknar bil, och bor i Högsbo.
Förvänta dig inte ett förstahandskontrakt utan att ha stått i kö ett tag.
/Erik
Jag har också en liten båt. Det är lättare till dessa, än 10m-kolosserna. Jag satte förra året in en annons i GP i mitten av maj, och fick kring 5 vettiga svar. Fick erbjudanden om Björlanda, Önnered mm. Jag hamnade i inre Saltholmen, vilket är absurt bra för mig som saknar bil, och bor i Högsbo.
Förvänta dig inte ett förstahandskontrakt utan att ha stått i kö ett tag.
/Erik