Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
Lisa Bergman
- Trogen medlem
Jaha, så var vår båt på land. Igår satte vi upp täckställningen och presseningen och när jag satt där på båten med all pressening över mig då jag försökte få den på rätt plats så längtade jag till våren! Tänk den dagen man får ta bort presseningen och göra i ordning båten för sommaren! Det är en känsla som heter duga!
Trots regn var det många som var på båtklubben igår och fixade med båtarna, riktigt mysig dag ändå!
I år ska vi ta bort rodret på vår Omega och byta bussningarna, det är alltid något pyssel.
Vi har även en socell (på stång), det blev ju lite bökigt med den och presseningen. Ett tag funderade jag på attt montera ned den, men är det inte bättre att batterierna får ladda?
Ha en skön söndag
Lisa
-
Ernst
- Guldmedlem
Vi har även en socell (på stång), det blev ju lite bökigt med den och presseningen. Ett tag funderade jag på attt montera ned den, men är det inte bättre att batterierna får ladda?
Jo, har ni genomskinliga pressar kan det fungera. Risken är att någon annan vill ha den. Beror lite på var/hur ni ligger.
-
Lisa Bergman
- Trogen medlem
Vi har bestämt oss för att ta ner solcellen, den är ju trots allt stöldbegärlig. Vi få ladda batterierna någon gång under vintern i stället.
/ Lisa