Fisksätra båtservice, smita ut genom Baggenstäket.
-
PG
Fisksätra båtservice, smita ut genom Baggenstäket.
Funderar på att skaffa en sommarplats på Fisksätra båtservice. Frågan är någon här vet om man kan smita ut genom Baggenstäket med en båt som sticker 1,10. Har tyvärr inga kort just nu som jag kan titta på.
-
PG
Inga problem
Hej!
Som tidigare svarat här så är 1,10m inga som helst problem. Vi låg med Maxi 68 (1,35m) i Fisksätra förra säsongen. Funkade finfint. Själva marinan har dock sett bättre dagar men läget är det inget fel på.
Jesper
Som tidigare svarat här så är 1,10m inga som helst problem. Vi låg med Maxi 68 (1,35m) i Fisksätra förra säsongen. Funkade finfint. Själva marinan har dock sett bättre dagar men läget är det inget fel på.
Jesper
-
Igge
Re: Fisksätra båtservice, smita ut genom Baggenstäket.
HejPG skrev:Funderar på att skaffa en sommarplats på Fisksätra båtservice. Frågan är någon här vet om man kan smita ut genom Baggenstäket med en båt som sticker 1,10. Har tyvärr inga kort just nu som jag kan titta på.
Det är inga problem, min är 1,70.
Mvh
Igge[/url][/list][/list][/code][/quote][/u][/i][/b]
-
Igge
Re: Fisksätra båtservice, smita ut genom Baggenstäket.
HejPG skrev:Funderar på att skaffa en sommarplats på Fisksätra båtservice. Frågan är någon här vet om man kan smita ut genom Baggenstäket med en båt som sticker 1,10. Har tyvärr inga kort just nu som jag kan titta på.
Det är inga problem, min är 1,70.
Mvh
Igge
Du har 1,5 distansminuter från fisksätra genom Baggenstäcket innan du kommer ut på Baggensfjärden. Nån väg måste du nog gå för motor om du har otur och få kryss. När du kommer ut på Baggensfjärden så all gånger seglingsbart. Du ca 10 distansminuter över Baggensfjärden och Ingaröfjärden innan du kommer ut på Nämdöfjärden och kan välja var du vill segla. 1,5 distansminuter motorgång i värsta fall är väl inte så farlig för att ligga så långt in?
ha´t sô pen´t
Tommy Andersson
Kungshamn
som seglat sträckan många gånger med en båt som sticker 1,6 m. Fast genom Baggenstäcket har jag bara gått med motor.
ha´t sô pen´t
Tommy Andersson
Kungshamn
som seglat sträckan många gånger med en båt som sticker 1,6 m. Fast genom Baggenstäcket har jag bara gått med motor.
Skvalpigt!
Vi låg på Fisksätra båtservice 2004, då vi var i desperat behov av plats efter båtköpet. Platsen vi fick var mellan y-bommert på en brygga rakt framför deras kontor. Det var väldigt skvalpigt att ligga där med svallet från alla passerande båtar. Det hände att jag fick gå upp på däck när jag var nere och mekade för att vila balanssinnet...
Lite tråkigt också med den långa transportsträckan innan man kommer ut i skärgården. Ett plus dock är ju kommunikationerna för den sominte har bil, saltsjöbanan (ovanlig frukt?) stannar ju alldeles ovanför marinan.
Lite tråkigt också med den långa transportsträckan innan man kommer ut i skärgården. Ett plus dock är ju kommunikationerna för den sominte har bil, saltsjöbanan (ovanlig frukt?) stannar ju alldeles ovanför marinan.
--
Pelle
Pelle