Fisksätra båtservice, smita ut genom Baggenstäket.

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
PG

Fisksätra båtservice, smita ut genom Baggenstäket.

Inlägg av PG » ons 03 maj 2006, 13:55

Funderar på att skaffa en sommarplats på Fisksätra båtservice. Frågan är någon här vet om man kan smita ut genom Baggenstäket med en båt som sticker 1,10. Har tyvärr inga kort just nu som jag kan titta på.

PG

Inlägg av PG » ons 03 maj 2006, 14:05

Och om man söker lite så hittar man... Typiskt att man för en gångs skull inte gjorde det innan man startar en ny tråd!

Tomas G
Diamantmedlem

Inlägg av Tomas G » ons 03 maj 2006, 14:06

Det går alldeles utmärkt. Jag har gått där många gånger med mina 1,5 meter men det är andra med betydligt större djupgående som går där.
Har för mig att det är 3 m om man håller sig innanför prickningen.

/Tomas

Peter_K
Diamantmedlem

Inlägg av Peter_K » ons 03 maj 2006, 15:32

Tror att även Fisksätra Båtklubb har lediga platser, gör en prisjämförelse innan du slår till!
Alla borde ha skägg

Tomas G
Diamantmedlem

Inlägg av Tomas G » ons 03 maj 2006, 15:40

ABC Seglarskola i Duvnäsviken har lediga platser. Däremot är de nog inte billigast.

/Tomas

Joppjopp
Silvermedlem
Kontakt:

Inga problem

Inlägg av Joppjopp » ons 03 maj 2006, 20:45

Hej!

Som tidigare svarat här så är 1,10m inga som helst problem. Vi låg med Maxi 68 (1,35m) i Fisksätra förra säsongen. Funkade finfint. Själva marinan har dock sett bättre dagar men läget är det inget fel på.

Jesper

Gäst

Inlägg av Gäst » tor 04 maj 2006, 12:42

Jag var med pa en bat med ett djupgaende pa 1,90 m forra sommaren genom denna passage.

Igge

Re: Fisksätra båtservice, smita ut genom Baggenstäket.

Inlägg av Igge » tor 04 maj 2006, 22:01

PG skrev:Funderar på att skaffa en sommarplats på Fisksätra båtservice. Frågan är någon här vet om man kan smita ut genom Baggenstäket med en båt som sticker 1,10. Har tyvärr inga kort just nu som jag kan titta på.
Hej
Det är inga problem, min är 1,70.
Mvh
Igge[/url][/list][/list][/code][/quote][/u][/i][/b]

Igge

Re: Fisksätra båtservice, smita ut genom Baggenstäket.

Inlägg av Igge » tor 04 maj 2006, 22:01

PG skrev:Funderar på att skaffa en sommarplats på Fisksätra båtservice. Frågan är någon här vet om man kan smita ut genom Baggenstäket med en båt som sticker 1,10. Har tyvärr inga kort just nu som jag kan titta på.
Hej
Det är inga problem, min är 1,70.
Mvh
Igge

PG
Rookie
Kontakt:

Inlägg av PG » fre 05 maj 2006, 21:28

Tack för alla svar! Då återstår det bara att fundera på om det inte är lite för långt att ta sig ut till segelbart vatten! :-)

Att lyssna till en utombordare är ju inte så roligt längden!

Användarvisningsbild
toaen
Diamantmedlem

Inlägg av toaen » fre 05 maj 2006, 22:02

Du har 1,5 distansminuter från fisksätra genom Baggenstäcket innan du kommer ut på Baggensfjärden. Nån väg måste du nog gå för motor om du har otur och få kryss. När du kommer ut på Baggensfjärden så all gånger seglingsbart. Du ca 10 distansminuter över Baggensfjärden och Ingaröfjärden innan du kommer ut på Nämdöfjärden och kan välja var du vill segla. 1,5 distansminuter motorgång i värsta fall är väl inte så farlig för att ligga så långt in?

ha´t sô pen´t

Tommy Andersson

Kungshamn

som seglat sträckan många gånger med en båt som sticker 1,6 m. Fast genom Baggenstäcket har jag bara gått med motor.

PelleH
Silvermedlem

Skvalpigt!

Inlägg av PelleH » sön 07 maj 2006, 09:03

Vi låg på Fisksätra båtservice 2004, då vi var i desperat behov av plats efter båtköpet. Platsen vi fick var mellan y-bommert på en brygga rakt framför deras kontor. Det var väldigt skvalpigt att ligga där med svallet från alla passerande båtar. Det hände att jag fick gå upp på däck när jag var nere och mekade för att vila balanssinnet...

Lite tråkigt också med den långa transportsträckan innan man kommer ut i skärgården. Ett plus dock är ju kommunikationerna för den sominte har bil, saltsjöbanan (ovanlig frukt?) stannar ju alldeles ovanför marinan.
--
Pelle

Skriv svar