Låt banken svettas ordentligt, dom kan pressa sina räntor otroligt mycket. Mitt resonemang är att om jag kan pruta så ska man göra det, får du lånet tjänar dom ändå pengar på det. Vi bytte båt i våras, hade tidigare "Båthandlarlån" via Nordea, vi fick samma ränta på på Swedbank på ett Blancolån, så dom skrönorna är bara för att handlarna ska tjäna pengar. Räntan ligger idag på 5,80 vilket nog får anses ganska OK för ett Blancolån.
Lycka till med båten, jag skulle ta Maxin den är lättköpt, och lättsåld, samt står bra i pris över tiden.
Kent
har hittat en båt , lån?
Banken tål mycket
Seglar en Elan 340, 2008 Nummer 116
Det har de alldeles säkert. Jag sålde min sista bostadsrätt på Sommarhemmet för 130' för snart 4år sen och den såldes nu igen vid årsskiftet för 310' så nog har det gått upp alltid..
Det finns lite platser kvar att få än då. Själv valde jag bort Ua för att det är så långt till kusten men det gör ju att man får ha en bra plats där man vet att den ligger tryggt.
Själv har jag en Becker 27 som verkar ha de kraven som ni har på båt. Fick leta lite för att hitta ett bra ex men så är det väl alltid när de är sålda i 1/2 fabrikat. Ligger ganska bra i pris och har en bra komfort.
Sjösatte igår så ikväll/tidigt imorgon bitti bär det av =)
Det finns lite platser kvar att få än då. Själv valde jag bort Ua för att det är så långt till kusten men det gör ju att man får ha en bra plats där man vet att den ligger tryggt.
Själv har jag en Becker 27 som verkar ha de kraven som ni har på båt. Fick leta lite för att hitta ett bra ex men så är det väl alltid när de är sålda i 1/2 fabrikat. Ligger ganska bra i pris och har en bra komfort.
Okej, ja det var ju bra värdeökning. Vi har dock bara bott där snart ett år så det har nog inte stigit jättemycket.Roger skrev:Det har de alldeles säkert. Jag sålde min sista bostadsrätt på Sommarhemmet för 130' för snart 4år sen och den såldes nu igen vid årsskiftet för 310' så nog har det gått upp alltid..
Jo pappa är född och uppväxt här i stan och har haft båt sedan han var 13 år. Han säger samma sak , att han tröttnade på att det var så långt till kusten, så därför bor han på Smögen nu. Lite mer valmöjlighet där. Men han trodde att det kanske kan vara bra för oss som inte är så vana seglare att börja inne i fjordarna. Det kan han ju ha rätt i.