Finns det skämtare här?
Njae GitarrNilsson, låt du dina utbrott stå, alla har ju läst dem och det kan inte göras ogjort.
Jag har lite småånger faktiskt att jag skrev startinlägget, trodde inte att en personkonflikt skulle råka komma upp sådär, men gjort är gjort.
Jag skriver ju liksom många andra både här och där, och jag ser rätt klart de fördelar som finns på respektive ställen med sina olika stilar och persongallerier men lika klart att det finns saker att önska sig.
På Klotterplanket var det bättre förr, som alltid... en del av de roligaste (och samtidigt mycket kunniga) figurerna blir allt mer sällsynta och några verkar helt ha slutat, och det är ibland glest mellan intressanta och roliga blandningar av livsfrågor, politik, dårfinkerier - och båtlivsfrågor.
Sailguide har å andra sidan enbart sakfrågor och inga roliga figurer.
Jag använder ofta Klotterplanket till att fundera och filosofera över mycket mer än bara båtfrågor, med blandad respons. Många av mina skriverier är jag nöjd med och många är jag nöjd med inte.
Men jag kan ju börja signera med mitt namn här också för jag står för allt ändå.
Klotterplanket är för mig ett ställe för virtuellt bryggsnack.
På de riktiga bryggorna diskuteras och ventileras allt under några korta säsongsmånader, och på internätet kan säsongen hålla på året runt om man så vill.
MVH
Håkan
Jag har lite småånger faktiskt att jag skrev startinlägget, trodde inte att en personkonflikt skulle råka komma upp sådär, men gjort är gjort.
Jag skriver ju liksom många andra både här och där, och jag ser rätt klart de fördelar som finns på respektive ställen med sina olika stilar och persongallerier men lika klart att det finns saker att önska sig.
På Klotterplanket var det bättre förr, som alltid... en del av de roligaste (och samtidigt mycket kunniga) figurerna blir allt mer sällsynta och några verkar helt ha slutat, och det är ibland glest mellan intressanta och roliga blandningar av livsfrågor, politik, dårfinkerier - och båtlivsfrågor.
Sailguide har å andra sidan enbart sakfrågor och inga roliga figurer.
Jag använder ofta Klotterplanket till att fundera och filosofera över mycket mer än bara båtfrågor, med blandad respons. Många av mina skriverier är jag nöjd med och många är jag nöjd med inte.
Men jag kan ju börja signera med mitt namn här också för jag står för allt ändå.
Klotterplanket är för mig ett ställe för virtuellt bryggsnack.
På de riktiga bryggorna diskuteras och ventileras allt under några korta säsongsmånader, och på internätet kan säsongen hålla på året runt om man så vill.
MVH
Håkan
En expert i mängden
Oj... det lät lite kategorisktMaxi33 skrev:Sailguide har å andra sidan enbart sakfrågor och inga roliga figurer.
Om man däremot bara vill dösnacka, så blir forumet lite urvattnat. Då finns som sagt andra forum eller kanske man rent av kan våga sig ut i Real Life och bryggsnacka lite med båtgrannen.
/Tommy
Jag var kanske faktiskt lite för kategorisk med det där om roliga figurer Tommy, en hel del Smilies finns det ju...
En blandning av olika sorters figurer som skriver vad de får för sig är nog den bästa förutsättningen för en bra blandning av skämt och allvar på ett forum, jag gör vad jag kan.
MVH
Håkan
En blandning av olika sorters figurer som skriver vad de får för sig är nog den bästa förutsättningen för en bra blandning av skämt och allvar på ett forum, jag gör vad jag kan.
MVH
Håkan
En expert i mängden
Jag är kanske lite av en formumnörd för jag gillar att läsa andras tankar och idéer.
Det ska vara en blandning av seriösa frågor och sådana som spårar ur. Man kan ställa sina allvarligt menade frågor och få vänliga, upplysande svar.
Man kan debatera frågor där inte alla har samma åsikt. Sånt är stärkande!
Sedan kan man skoja vänligt med varandra för att fördriva tid.
Det är därför jag loggar in nästan varje kväll för att läsa några trådar och kanske slänga iväg någon rad.
Mest gillar jag dock när ett ämne någon gång "spårar ur". När frågan engagerar och det blir flera sidor. Alla är med och slänger käft. Sånt är kul!
Det ska vara en blandning av seriösa frågor och sådana som spårar ur. Man kan ställa sina allvarligt menade frågor och få vänliga, upplysande svar.
Det är därför jag loggar in nästan varje kväll för att läsa några trådar och kanske slänga iväg någon rad.
Mest gillar jag dock när ett ämne någon gång "spårar ur". När frågan engagerar och det blir flera sidor. Alla är med och slänger käft. Sånt är kul!
Rock 20
Statistik
2008 Sjösätt 16/5 370 M Torrsatt 31/10
2009 Sjösatt 30/4
Statistik
2009 Sjösatt 30/4
Jag är kanske lite av en formumnörd för jag gillar att läsa andras tankar och idéer.
Rock 20
Statistik
2009 Sjösatt 30/4
Statistik
2009 Sjösatt 30/4
Har du något emot att man håller sig till ett tema, t ex som här, (segel)båtar?Maxi33 skrev:Jag var kanske faktiskt lite för kategorisk med det där om roliga figurer Tommy, en hel del Smilies finns det ju...
MVH
Håkan
Anders S
Inte alls Anders S, eftersom det påbjudes av forumet att det skall vara båtrelaterade frågor.
Om man skall märka ord, som du just gjorde om vindsnurror i limfjordstråden, så sägs inget om att påståenden måste vara båtrelaterade...
...men jag skall vara snäll och försöka sitta still i båten.
MVH
Håkan
Om man skall märka ord, som du just gjorde om vindsnurror i limfjordstråden, så sägs inget om att påståenden måste vara båtrelaterade...
...men jag skall vara snäll och försöka sitta still i båten.
MVH
Håkan
En expert i mängden
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Utbrott? Svar på tal bara. Och borttaget nu. Den som kastade första stenen skulle ju kunna ta bort vissa ord.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
Just det! Foglig i ämnesvalet (båtar&segling) men man behöver inte vara "snäll" för det. En god anrättning behöver kryddor såväl som goda råvaror.Maxi33 skrev:Illa valt ord av mig Anders S, jag skulle naturligtvis inte ha skrivit snäll utan foglig.
MVH
Håkan
Vi talar givetvis om sjömansbiff.
Anders S
Hur kan du veta det? Vet du bäst?Segla skrev:Det anses att SG är alltför besserwissrande och "jag-vet-bäst". Dessvärre stämmer det på många aktörer här.
Skämt åsido, jag gillar Sailguide som forum för här får man hjälp. Här finns riktig sann kompetens att gå på djupet i tekniska frågor. Kompetens kan säkert uppfattas som Besserwissrande för en del, gränsen kan tyckas hårfin. Vill man bryggsnacka så finns kanske andra forum, visst är det bra med valmöjlighet.
Om en del forum vill hålla på att kommentera andra forum så får det vara deras nisch