Finns det skämtare här?
Finns det skämtare här?
Eller är alla helseriösa och båtrelaterade dygnet runt?
I så fall undar jag över var ni är när jag och en mängd andra båtfolk sitter på bryggan och är sådär halvseriösa och relaterar till båten mest som ett sätt att komma ut och träffa folk.
Kanske det är en sån där internetgrej där man har en profil?
Maxi33
profylax
I så fall undar jag över var ni är när jag och en mängd andra båtfolk sitter på bryggan och är sådär halvseriösa och relaterar till båten mest som ett sätt att komma ut och träffa folk.
Kanske det är en sån där internetgrej där man har en profil?
Maxi33
profylax
En expert i mängden
Re: Finns det skämtare här?
Är du allvarlig?Maxi33 skrev:Eller är alla helseriösa och båtrelaterade dygnet runt?
Egentligen skall du väl ställa frågan till moderator Anders eftersom förlängningen av din fråga har bäring ( obs båtrelaterat ) på vad som skrivs här. Han är naturligtvis den som anger spännvidden på de frågor som kan tas upp.
Att alla inte är seriösa och båtrelaterade dygnet runt kan man väl (förhoppningsvis?) ta som självklart. Däremot är det inte alldeles självklart att ett internetforum skall var en spegel av livet självt.
Jag tycker att det är bra att sailguides profil är klart båtrelaterad. Om man exempelvis vill skriva om planeternas inverkan på hundars ylande finns kanske andra forum?
mvh Sven-Barry
Det här verkar vara en provokation; det säger ju sig självt: antingen snackar man båt, eller så övar man sig på att böja verb, eller så gör man armhävningar på knogarna (multiplikationstabellen förutsätter jag att alla behärskar som ett "rinnande vatten" som det hette på lågstadiet).
Naivitet, hutlös fräckhet - eller just en provokation?
PS: armhävningarna utföres bäst på grovt grus, och skämtare undanbedes.
Rudi
Naivitet, hutlös fräckhet - eller just en provokation?
PS: armhävningarna utföres bäst på grovt grus, och skämtare undanbedes.
Rudi
Jag tycker hela grejen med en hobby är att den skall vara kul, så nog är man en skämtare alltid. Finessen ligger i att inte snöa in för mycket på den pompösa allvetarattityden men att ändå vara riktigt bra på det man gör för att kunna göra det säkert (och därmed få det riktigt trivsamt). Själv är jag uppväxt i skärgårn, och behärskar grejen. Men den skenbara slarvighet man utstrålar när man inte bryr sig om den ena eller den andra skolbokskunskapen gör att vissa (jä-la landkrabbor) automatiskt kommer kutande och skall berätta hur det egentligen går till. Att fara omkring på sjön med ett lättsamt leende betyder ju inte att man inte kan något. Och att fara omkring som en sprätt med tre flytvästar på sig, cykelhjälm, två gps'er, radarn igång i strålande solsken, svindyra förtöjningslinor, ormserum, två vhf'er i händelse av mastbrott, epirb och sart för att ta en sväng till Harstena, regelboken i högsta hugg och med ett allmänt ilsket humör... det låter inte som någon vidare semester i mina öron. Men smaken är som baken (och frammen på hälften av befolkningen), delad.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Delete
Senast redigerad av 1 Guitar Nilsson, redigerad totalt 0 gånger.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
delete
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
Personligen tycker jag att Sailguide är fantastiskt och oerhört kompetent. Har snubblat över Marinan, Fendern och en del andra men Sailguide är det som känns allra mest kompetent.
Jag hoppas att denna profil kommer att behållas och att inläggen till större delen även fortsättningsvis kommer att kretsa kring segling, prylar,
upprustning, sjömanskap osv osv. Därmed inte sagt att en och annan "kul" tråd också får hitta in...
För några månader sedan var det en period med väldigt mycket principdiskussioner kring körkort, väjningsregler mm mm där det tyvärr gick åt pajkastningshållet (undertecknad medskyldig
) och egentligen inte ledde någonstans. Men det får väl betecknas som ett olycksfall i (forum)arbetet.
/Tommy
Jag hoppas att denna profil kommer att behållas och att inläggen till större delen även fortsättningsvis kommer att kretsa kring segling, prylar,
upprustning, sjömanskap osv osv. Därmed inte sagt att en och annan "kul" tråd också får hitta in...
För några månader sedan var det en period med väldigt mycket principdiskussioner kring körkort, väjningsregler mm mm där det tyvärr gick åt pajkastningshållet (undertecknad medskyldig
/Tommy
Jaja, det finns väl plats för bägge sorternas poster, men kanske inte samtidigt och överallt.
Att en kommentar om Planket skall tas som ett förlöjligande av folk som skriver på olika sätt på båda planken tycker jag är onödigt. LasseL klagar på Planket, inte nödvändigtvis på individerna. Det är (vet jag att berätta) dessutom så att forum får en viss kultur med tiden, och det enklaste är att acceptera detta som ett faktum. Att försöka vrida ett forum i en ny, annorlunda stil kan bli mycket traumatiskt och bädda för stora missuppfattningar.
Därmed inte sagt att man behöver vara allvarlig bara för att man försöker vara seriös. Man kan heller inte vara allas vän, alltid.
Att en kommentar om Planket skall tas som ett förlöjligande av folk som skriver på olika sätt på båda planken tycker jag är onödigt. LasseL klagar på Planket, inte nödvändigtvis på individerna. Det är (vet jag att berätta) dessutom så att forum får en viss kultur med tiden, och det enklaste är att acceptera detta som ett faktum. Att försöka vrida ett forum i en ny, annorlunda stil kan bli mycket traumatiskt och bädda för stora missuppfattningar.
Därmed inte sagt att man behöver vara allvarlig bara för att man försöker vara seriös. Man kan heller inte vara allas vän, alltid.
Anders S
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
...