Jag tror att det i mitt fall blir en 2x20w Klass D-förstärkare, fördelen är ju att det inte är någon display etc som måste hållas igång och sluka ström.
En bilstereo vill man sällan bryta strömmen till helt då den ofta tappar minnet, men med en sån här "dum" produkt så är det ju bara att stänga av den helt, och på så vis drar den ju ingenting.
Köra allt ljud via iPod Nano som är väldigt strömsnål, och när man vill lyssna på radio har man en "världsradio" som man slår igång. På så vis bör det gå så lite ström som möjligt.
Panelerna blir nog 2x20W på häckstag. Och om det inte räcker blir det att komplettera med en böjbar panel som man kan spänna fast där det passar bäst.
Jag tror detta blir den bästa kompromissen som dessutom är ganska flexibel.. Om det visar sig att jag har jättemycket ström över kanske man kompletterar med ytterligare en Klass D-stärkare och högtalare på däck
Angående solpanelerna, jag köper gärna dessa på något ställe där man kan få hjälp att välja rätt, gärna av en kompetent säljare eller dyl. Vet någon om det finns sånna företag i sverige, eller om det bara är att dyka in i all kunskap som går att hitta och köpa via ebay?