Fridgeomatic

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
Kapten
Trogen medlem

Fridgeomatic

Inlägg av Kapten » ons 03 aug 2011, 23:14

Kylen tackade för sig och dog. Den har spänning och alla förutsättningar, men idag så tackade den för sig och la av: nån som kan Frigeomatic?

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Re: Fridgeomatic

Inlägg av Anders S » tor 04 aug 2011, 16:54

Att göra innan man förtvivlar: Kolla alla kontakter. Spänning fram, javisst, men går det vidare från från centralenheten till kompressorn, till exempel. Kolla kontaktstycken, ta isär, 5.56:a och sätt ihop. Finns en termostat? Kan något hänt där? Hur är det med kontrollboxen, på mitt aggregat går det alltid ström till enheten, men den strs av småsignaler från elektroniken (och har därför alltid ström på sig om man slår av med tillverkarens panel.

Det vanliga tipset gäller, kolla ALLT, även sådant som "det absolut inte kan vara" ! (Nä, det där har ingen rört... Nä de där kan inte ha med det här att göra... Lustigt, jag tyckte jag kollade... etc etc.
Anders S

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem

Inlägg av Seawolf » tor 04 aug 2011, 17:22

Ta och studera
http://frigoboat.com/frigomanual.html

Det är ju trots allt din apparat och inte andras som du nu vill skall läsa på åt dig :roll:
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

Användarvisningsbild
matz
Diamantmedlem

Inlägg av matz » fre 05 aug 2011, 04:39

det är nog samma sak med din frys som alla andra..termostaten håller bara ett visst antal på/av-slag..kolla den

Skriv svar