Man kanske hade enats om en ny påve?Brendan skrev:Magic Erik vad blev diagnosen?
Det är nog många med mig som brinner av nyfikenhet att få veta vad som orsakade den vita röken.
/T
(kunde inte låta bli)
Man kanske hade enats om en ny påve?Brendan skrev:Magic Erik vad blev diagnosen?
Det är nog många med mig som brinner av nyfikenhet att få veta vad som orsakade den vita röken.
Jag tog för givet att det är en packning till varje cylinder, men den är alltså gemensam?peterh skrev:det är väl bara en packning i 2002 ?
Fast min gissning är ett igensatt utlopp i avgaskröken. Det hade man
kunnat diagnosticera snabbt genom att känna på slangarna efter impellern, om de blir hårda är det motstånd i utloppet.
Vi väntar med spänning!
HAr haft samma problem åtskilliga gånger. Man kan i allmänhet bli av med de små mussel- och havstulpanrester som följer med upp i S-drevets inre och täpper utloppet på ovansidan där det går till motorn, genom att koppla färskvattenslangen i en hamn till S-drevets utlopp och spola fullt.Magic Erik skrev:Hej!
Jag kopplade kylvattenintaget till diskhons utlopp och återfick ett kraftigt kylvattenutkast, som sig bör. Vilken lättnad, inga förträngda kylkanaler! En högtyckstvätt kopplades till s-drevets kylvattenintag för att spola bakvägen och det gjorde nog susen. Nu kyler den utan att förånga vattnet.
En annan fråga är hur drevet kyls, eller om det kyls. Funderar på ett alternativt kylvattenintag/kompletterande intag.
Mvh
Erik