Har precis blivt ägare till en Sweden Yachts 340 -89:a.
Jag står i begrepp att skaffa en båtvagn till denna. Båten har en wing keel och för att veta att jag får en båtvagn som funkar måste jag ha reda på hur brett det är imellan ytterspetsarna på ving kölen, är deet ngn som kan tipsa mej om det exakta måttet, iaf +- 10%, båten är tyvärr sjösatt, därför kan jag ej utföra mätningen.., ngn som har ett tips..?
Sweden Yachts 340
Re: Sweden Yachts 340
Lyckans dej, med en sån fin båt. Varför inte ringa och fråga Sweden Yachts, om de finns kvar förstås.
- Mr Sailman
- Diamantmedlem
Finns en sprängskiss på sidan 2 i broschyren här http://www.swedenyachts.se/nostalgi2/34 ... rochyr.pdf.
Förmodligen inte riktigt skalenlig men ger väl en hint iaf.
Har Sweden Yachts kommit igång igen efter konkursen förresten?
Förmodligen inte riktigt skalenlig men ger väl en hint iaf.
Har Sweden Yachts kommit igång igen efter konkursen förresten?
Tackar för tipset gällande sprängskissen, Sweden Yachts är borta sedan ca: 1 år tillbaka, sedan om det är till fördel eller nackdel för befintliga båtar kan man fundera på, iaf skall det bli väldigt roligt, vi har kikat i två-tre års tid och nu till slut har vi kommit i mål.., hade en 340 på G förra året, var överens med säljaren muntligen (inspelat på mobilsvar), bokar kranbil för lyft av båt o besiktning, då meddelar säljaren att han fått ett reviderat bud och meddelar att han backar på affären. Jag blev rätt f-b.., jag hävdade köplagen, muntligt avtal gäller b.la b.la..., men men, nu är vi nära... 
Kan nu meddela att vingen är 86 cm bred, onödigt vetande för de flesta...