Man skulle lika gärna kunna tänka "jag får det här jobbet för att HR skall se till att det inte händer igen..."Seglaren skrev: Vore jag aktuell för att söka ett av de utannonserade jobben skulle det inte kännas kul med Nordéfallet.
Problemet är inte och har inte varit att HR inte bygger bra och fina båtar, utan att de har kommit så till den milda grad på kant med sin kund och nekar att inse att en väl grundad sannolikhet att skrovet är dåligt (för det säger domen!) inte räcker för att låta kunden gå skadeslös ur det hela. Att byta ut båten på något lämpligt sätt (hela båten eller bara skrovet) tillsamman med att låta rätten avgöra skadeståndet (de hade inte blivit miljoners miljoner, om man säger så) hade varit affärsmässigt rätt. Nu har man (temporärt? ) vunnit rent juridiskt, men det kan ändra sig.
(Stämmer det att de använder domen för att visa att de har en fin båt, så tror jag någon fått hjärnsläpp. Då handlar vare sig ingenjörer eller jurister av HR i fortsättningen, och inga som har ett hum om endera heller...)