Kollision mellan två motorbåtar SAMMANFOGAD TRÅD

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
S-B A-son
Diamantmedlem

Re: Syns man bättre med mast?

Inlägg av S-B A-son » fre 23 apr 2010, 17:15

Tråkigt att Brendan tagit sin bevakande Mats ur skolan i sin egen tråd. Därför upprepar jag att målet heter B 880-10, och om jag kommer ihåg rätt är datumet då målet tas upp i Uddevalla Tingsrätt, den 25'e augusti (i år).

Det går alldeles utmärkt att kontakta tingsrätten med begäran om handlingar i målet. Mailadressen är: uddevalla.tingsratt@dom.se
Och hemsidan där all relevant information angående kontakt finns: http://www.uddevallatingsratt.domstol.se/

mvh Sven-Barry

Brendan
Diamantmedlem

Re: Syns man bättre med mast?

Inlägg av Brendan » fre 23 apr 2010, 21:39

S-B A-son skrev:Tråkigt att Brendan tagit sin bevakande Mats ur skolan i sin egen tråd. Därför upprepar jag att målet heter B 880-10, och om jag kommer ihåg rätt är datumet då målet tas upp i Uddevalla Tingsrätt, den 25'e augusti (i år).

Det går alldeles utmärkt att kontakta tingsrätten med begäran om handlingar i målet. Mailadressen är: uddevalla.tingsratt@dom.se
Och hemsidan där all relevant information angående kontakt finns: http://www.uddevallatingsratt.domstol.se/

mvh Sven-Barry
Skitsnack! Det som hände var att debatten tvärnitade när webbmaster delade på tråden och av outgrundlig anledning låste en av delarna.
Detta och det faktum att du vägrade att stå upp för dina åsikter och förklara dig, gjorde att jag tröttnade och raderade det jag kunde radera.
Det är för mig helt ofattbart att två av deltagarna i debatten, Anders S och Gunnar S, kan ges befogenhet att styra och ställa helt efter eget skön. Antingen får de
vara debattörer och avstå från modererandet eller också helt avstå från att delta i debatten och leka moderatorer av hjärtans lust.

Men de såg väl med oblida ögon på att jag lade ner en massa arbete på att ta fram fakta och för en gångs skull försöka hålla igång en seriös debatt i ett
viktigt ämne. Det passade tydligen inte och jag kan bara gratularna essen (Anders och Gunnar) till att ni lyckades kvadda årets viktigaste diskussion hittillls
på Sailguide.

Och svara nu på detta, tack:

Bäste Sven-Barry!

Du skriver nedgörande och i svepande ordalag om vissa inlägg i tråden, men ger ingen som helst antydan om vilka skribenter eller vilka inlägg du syftar på. Du förklarar inte heller vad det är du hetsar upp dig på.

Vad vill du uppnå med denna totalsågning av vissa skribenters åsikter?

Det du gör att är att så osäkerhet och olust hos alla skribenter, såväl dem du syftar på som övriga.

Det är fegt och därtill meningslöst.

Nej, stå upp för dina åsikter och gå rakryggat i polemik med dem vars inlägg du anser ”har passerat lägsta lågvattenmärke, präglas av ren dumhet” och som inger dig känslor av vanmakt och frustration.

Anders
Site Admin
Kontakt:

Skärpning!

Inlägg av Anders » fre 23 apr 2010, 22:12

Får jag be om skärpning!
Jag trodde att vi hade fått ordning på forumet, det har fungerat bra under en längre tid nu, men tyvärr flippade en tråd ut tidigare i veckan.

Brendan: Jag är ganska säker på att du förstår varför den tråden delades, helt enkelt därför att det som flyttades till klotteplanket inte hade något som helst med ämnet att göra. Det var ju faktiskt ett försök att få din tråd att återigen bli ämnad till det den var avsedd för. Märk väl att inget raderades (fast jag var nära att radera det som flyttades till Klotterplanket med tanke på dess låga nivå).

Alla: Snälla, förstör nu inte denna tråd också. Jag och uppenbarligen många med mig hade sett fram emot trådens utrsprunliga tanke.

Jag vill redan nu flagga för att om inläggen i denna tråd kommer att handla om annat än ursprungsämnet kommer jag att flytta dem till Klotterplanket. Håller det allt för låg nivå, kommer jag att radera inläggen.

Hälsningar

Anders L
webmaster (den enda för övrigt på detta forum)

Brendan
Diamantmedlem

Kollision mellan två motorbåtar vid Hamburgsund

Inlägg av Brendan » fre 20 aug 2010, 12:12

.
Senast redigerad av 1 Brendan, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Re: Kollision mellan två motorbåtar SAMMANFOGAD TRÅD

Inlägg av Anders S » fre 20 aug 2010, 12:34

Tack, Brendan för att du åter bevakar denna incident. Den sammanfogas härmed med den tidigare, vilket framgår av trådrubriken.
Anders S

Jaramaz
Diamantmedlem

Inlägg av Jaramaz » fre 20 aug 2010, 15:07

äää, hurrm, är du inte lite väl klåfingrig nu Anders?
Bilagor
Capture.JPG

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Inlägg av Anders S » fre 20 aug 2010, 15:27

Jaramaz skrev:äää, hurrm, är du inte lite väl klåfingrig nu Anders?
Nej, det är jag inte. En ny tråd varje gång Brendan vill påminna om något kärt ämne kommer heller inte att bli bra.
Anders S

Brendan
Diamantmedlem

Inlägg av Brendan » lör 21 aug 2010, 10:38

.
Senast redigerad av 1 Brendan, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Inlägg av Anders S » lör 21 aug 2010, 12:00

Brendan skrev:Anders!

Det finns trevligare både inlägg och tilltag än dina på detta forum.
Jag tror inte att inläggen blir bättre av förmyndarskap!
Du skapar olutkänsla.

Camilla
Det handlar ingalunda om förmyndarskap. Det finns ingen anledning att ha flera trådar i samma ämne och det har kritiserats i skarpa ordalag, särskilt då sign Brendan har skapat nya trådar med samma innehåll som i de gamla. Detta är inte nödvändigt eftersom varje nytt inlägg aktualiserar tråden och den kommer först. I det här fallet handlade det om två trådar med samma namn och ämne - då blir en sammanfogning dessutom naturlig. Att slå samman trådar i samma ämne respektive dela trådar som divergerar är vad en moderator gör allra oftast.

Varför klagade du inte på "förmyndarskap" när jag stoppade de sedvanliga Brendan-angreppen i sin linda (stöttad av Jaramaz, som i det läget undrade vad moderator skulle göra åt saken, men som nu undrar varför moderator gör något åt saken, fast på ett annat sätt...) Suck...
Anders S

Camilla
Trogen medlem

Inlägg av Camilla » lör 21 aug 2010, 15:07

Anders!

Det finns trevligare både inlägg och tilltag än dina på detta forum.

Jag tror inte att inläggen blir bättre av förmyndarskap!

Du skapar olustkänsla

Camilla

Användarvisningsbild
stangen
Diamantmedlem

Inlägg av stangen » lör 21 aug 2010, 16:09

Nej, helt fel.
Sammanfoga trådar med samma ämne eller flytta inlägg/trådar som inte hör till trådskaparens originalinlägg är vad moderatorer har som uppgift (bland annat).
Det underlättar för oss alla andra som är intresserade av sakinnehållet i forumet.
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!

fredrikk
Diamantmedlem

Inlägg av fredrikk » lör 21 aug 2010, 18:09

Nej, kvaliteten på inläggen kan inte moderatorerna göra nånting åt. Det får man göra själv. Men jag är tacksam över att Anders och Gunnar ser till att medlemmarna på forumet inte kan göra detsamma till sin lekstuga. Ditt senaste inlägg är ett lågvattenmärke. Normalt hyfsade personer hade bett om ursäkt för det.

Brendan
Diamantmedlem

Inlägg av Brendan » lör 21 aug 2010, 18:16

fredrikk skrev:Nej, kvaliteten på inläggen kan inte moderatorerna göra nånting åt. Det får man göra själv. Men jag är tacksam över att Anders och Gunnar ser till att medlemmarna på forumet inte kan göra detsamma till sin lekstuga. Ditt senaste inlägg är ett lågvattenmärke. Normalt hyfsade personer hade bett om ursäkt för det.
Att de skribenter som är mest aktiva på ett forum dessutom ska sitta som allsmäktiga moderatorer
och styra andra debattörers inlägg, är något som sänker Sailguide till ren bottennivå.

Det ska naturligtvis vara helt och hållet den enskilde skribentens val om han/hon vill skapa en ny tråd.
Det är helt obegripligt att webbmaster inte rättar till detta fundementala misstag. Det har flera
gånger uttnyttjats av Anders S, som på det sättet kvaddar den ena tråden efter den andra.

fredrikk
Diamantmedlem

Inlägg av fredrikk » lör 21 aug 2010, 18:38

Du har fel i det du skriver. Du har fått allt om bakfoten.

Brendan
Diamantmedlem

Inlägg av Brendan » lör 21 aug 2010, 18:46

fredrikk skrev:Du har fel i det du skriver. Du har fått allt om bakfoten.
Sunda förnuftet säger att man inte kan vara i särklass flitigaste debattören samtidigt som man har
makt och myndighet att sätta sig till doms över sina meddebattörers inlägg och hantera dem som
det passar en själv. Hur kan man bara komma på tanken att införa en sådan oordning?

Skriv svar