Gamla nödraketers öde
Re: Gamla nödraketers öde
Har han samma uppfattning som du om vad olika myndigheter tycker om att göra det, Brendan?
MVH
Håkan
MVH
Håkan
En expert i mängden
Det vore inte första gången i världshistorien som allmänhetens sunda förnuft till slut får lagstiftare att anpassa reglerna till detta. Och förhoppningsvis inte sista heller.bosseh skrev:"I de allra flesta sammanhang där industri och samhälle har säkerhetsrutiner och säkerhetshjälpmedel så har man också övningar för att se att det hela fungerar och att öva hur man gör."
Visst, men man övar med lösa skott, inte med skarp ammunition! Det går att göra fullt realistiska övningar med vita raketer!
--
Teoretiskt kan man skapa en tidslucka precis som man kan genomföra en övning. Problemet är att man måste få ut det till allmänheten så att alla får kännedom om detta. Det kostar, vem ska betala?
Det vet man aldrig. Alla kan väl ha sina funderingar.Maxi33 skrev:Har han samma uppfattning som du om vad olika myndigheter tycker om att göra det, Brendan?
MVH
Håkan
"Jag känner Seawolf mycket väl och vet att vi har exakt samma
inställning i den här saken."
Funderade Brendan, utan att veta.
MVH
Håkan
MVH
Håkan
En expert i mängden
Om att skjuta upp nödraketer på nyårsafton ja, vet jag utan att behöva fundera.Maxi33 skrev:"Jag känner Seawolf mycket väl och vet att vi har exakt samma
MVH
Håkan
Hade allmänhetens förnuft varit tillräckligt sunt hade vi inte behövt några regler.Seawolf skrev: Det vore inte första gången i världshistorien som allmänhetens sunda förnuft till slut får lagstiftare att anpassa reglerna till detta. Och förhoppningsvis inte sista heller.
Varför krångla till det? Vill man öva så finns det vita raketer!
--
Att det inte finns en fungerande destruering är konstigt.
Frågan är vem man ska ställa frågorna till?
När du skrev att du visste exakt vad Seawolf tyckte, handlade tråden specifikt om ditt påstående att myndigheterna både accepterade och uppmuntrade att träna med gamla raketer på nyårsafton, och det var detta du skrev om, Brendan.
Du slingrar dig som en ål och är lika hal.
MVH
Håkan
MVH
Håkan
En expert i mängden
Ä' du go' eller? Läs innantill! Jag är inte hal, jag är go'.Maxi33 skrev:När du skrev att du visste exakt vad Seawolf tyckte, handlade tråden specifikt om ditt påstående att myndigheterna både accepterade och uppmuntrade att träna med gamla raketer på nyårsafton, och det var detta du skrev om, Brendan.
MVH
Håkan
Nu har jag sökt runt lite. Gamla nödraketer kan tas om hand på bemannade återvinningsstationer. Men polisen måste ta hand om den typen av produkter. Det verkar även som återförsäljarna har en skyldighet.
Så nu slipper du ljuga Håkan, bra va?
Så nu slipper du ljuga Håkan, bra va?
Nu anser jag i a f att detta "kivande" mellan valda delar av vår väskustflotta får flytta till rätt fora. De flesta som följer forumet inser att Ni har ett infekterat förhållande, men jag önskar, för mig, att slippa ert eviga person-tragglande på västkusten. Gör upp i en varsin Laser!
T är östkustare GaryGary...liksom Eilean som verkar kunna hålla sig i styr just nu.
Och bosseh, du säger bara det många har sagt, att den eller den tar hand om detta men inte de själva.
Men ingen "den" gör det, inte du heller förmodar jag. Eller?
MVH
Håkan
Och bosseh, du säger bara det många har sagt, att den eller den tar hand om detta men inte de själva.
Men ingen "den" gör det, inte du heller förmodar jag. Eller?
MVH
Håkan
En expert i mängden
Jag har nog ett par raketer i källarn som jag ska åka till polisen med. Men jag ska bara se till att ha svart på vitt så man slipper stå och diskutera. Jag har även mailat Miljö & Hälsoskydd för att höra vad de säger.
Insinuerar du att jag inte kan hålla mig i styr, Håkan?Maxi33 skrev:T är östkustare GaryGary...liksom Eilean som verkar kunna hålla sig i styr just nu...
Tycker jag lyckas över förväntan. Mest beroende på skrivsvårigheter, men ändå.
I sakfrågan anser jag att bara idioter får för sig att skjuta nödraketer vid midnatt på nyårsafton.
Och här i Stockholm tas utgångna raketer om hand av den kommunalt organiserade sopåtervinningsapparaten.
/T
You and me, T...
Vore intressant med en adressuppgift till det eller de ställen du talar om T.
Inte så mycket för mig som är göteborgare, men även stockholmare har väl gamla raketer de vill bli av med?
Eller skall man tolka den närmast totala avsaknaden i tråden av information av typ "Nyligen var jag till firma X på Y-vägen och lämnade gamla raketer" som ett tyst och lite generat erkännande av att det faktiskt är havets djup som gäller för de flesta? Eller Nyårsafton.
MVH
Håkan
Vore intressant med en adressuppgift till det eller de ställen du talar om T.
Inte så mycket för mig som är göteborgare, men även stockholmare har väl gamla raketer de vill bli av med?
Eller skall man tolka den närmast totala avsaknaden i tråden av information av typ "Nyligen var jag till firma X på Y-vägen och lämnade gamla raketer" som ett tyst och lite generat erkännande av att det faktiskt är havets djup som gäller för de flesta? Eller Nyårsafton.
MVH
Håkan
En expert i mängden
Snälla ta och tänk... alla signaler måste utredas och härledas det spelar ingen roll om det är nyårsafton!
http://www.sjofartsverket.se/templates/ ... 12042.aspx
Det är ett återtagandeansvar i lagen om brandfarliga och explosiva varor på gång. Polismyndigheterna har skyldigheter som angränsar till detta i termer av samhällsskydd. Lämna in dessa där. Skall ni brassa av dessa är det ur med lysdelen som gäller eller skaffa vita raketer. Det finns ingen ursäkt att påkalla hela räddningssveriges uppmärksamhet. Alla larm och signaler måste utredas så ge fan i detta!
http://www.sjofartsverket.se/templates/ ... 12042.aspx
Det är ett återtagandeansvar i lagen om brandfarliga och explosiva varor på gång. Polismyndigheterna har skyldigheter som angränsar till detta i termer av samhällsskydd. Lämna in dessa där. Skall ni brassa av dessa är det ur med lysdelen som gäller eller skaffa vita raketer. Det finns ingen ursäkt att påkalla hela räddningssveriges uppmärksamhet. Alla larm och signaler måste utredas så ge fan i detta!