maxi exclusive competition

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
peter claus

maxi exclusive competition

Inlägg av peter claus » fre 31 dec 2004, 15:21

Är det någon som vet något om denna båt? Jag minns at min farsa tyckte den verkade fantastisk nån gång på åttiotalet, men jag har aldrig sett nån själv? Den verkar spennande!

Erik

Maxi Mixer EC

Inlägg av Erik » fre 31 dec 2004, 16:31

Antar att du redan läst under båtfakta och tittat på bilden där, annars välj båtfakta - Maxi - Maxi Mixer EC, eller titta på följande sida http://www.sailguide.com/maxi_mixerec.htm

Peter Claus

Inlägg av Peter Claus » tis 19 jul 2005, 21:46

Är det ingen som vet mera nu? Jeg läste i en gammal tidning (82) att 2 ex. var beställda till Norge.... Finns det nån mer information vore jag tacksam!

Peter_K
Diamantmedlem

Inlägg av Peter_K » ons 20 jul 2005, 12:05

Alla borde ha skägg

Snedseglaren

Inlägg av Snedseglaren » tor 21 jul 2005, 11:22

Måste väl vara ett skämt att det är bastu i den?

Puffin
Rookie

Inlägg av Puffin » mån 25 jul 2005, 12:54

Nej då! Visst gick det att få den med bastu även om man enligt uppgift inte kunde skrämma upp den i mer an ca 60 grader. Om inte annat så borde den vara förträfflig som torkskåp!

Gäst

Bastu? jomenvist.

Inlägg av Gäst » mån 25 jul 2005, 22:51

Bastu? det är klart i en båt är det lite ovanligare... men jag har faktist sett ett antal båtar med åren som haft BASTU i båten, ett litet krux är att dom jag sett är från Finland alla inte en enda från Sverige

dyrt torkrum brukar vi detta rum kalla, men i FIN är det faktiskt det viktigaste rummet enligt många, finns tydligen i många lägenheter tom.
Min farfar är från Fin och han tom föddes i en BASTU

så bastu är bra även i båt.

/Bastuvännen

Skriv svar