Fina bilder från i somras
Re: Fina bilder från i somras
Re Swe 34: Antingen länkar du till en bild på annan server med Img funktionen, eller så använder du bifoga filer funktionen på fliken "Ladda upp en bilaga".
mvh /Q
mvh /Q
Johan, i vilken hamn är bilderna tagna?Johan 52 skrev:Man skulle tro att det här är fotoshoppat eller felexponerat, men färgerna är helt autentiska.
Det här är mycket,mycket ovanligt i Bohuslän i juli/aug.
Inte en norsk flagga i sikte.//Johan.
//Niklas S
Kalvö resp. B Malmön är hamnarna. Fina promenadöar bådatvå.//Johan.
Tack för infon. Jag tyckte väl att fyren norr om Malmöns fiskehamn såg bekant ut (har varit där flera gånger
), men perspektivet i bilden lurade mig lite. Det ser ut som om fiskeboden och fyren står på samma ö, vilket ju inte är fallet.....
Hursom, finfina bilder som skapar längtan. -10 grader på Tjörn just nu. Burrrrr.
//Niklas S
Hursom, finfina bilder som skapar längtan. -10 grader på Tjörn just nu. Burrrrr.
//Niklas S
- 21 vid Västra Mälaren och 10-16 grader på golvet. Det är charmen med gammalt huscruisaren skrev: . -10 grader på Tjörn just nu. Burrrrr.
//Niklas S
Seglar "just nu" Granhill 33 & H-båt...
Kanske känner du igen fyren från inseglingen till Brofjorden. Den hette Svensholmen när det begav sig. Den flyttades sedermera till Malmön och heter nu Snurran.cruisaren skrev:Tack för infon. Jag tyckte väl att fyren norr om Malmöns fiskehamn såg bekant ut (har varit där flera gånger), men perspektivet i bilden lurade mig lite. Det ser ut som om fiskeboden och fyren står på samma ö, vilket ju inte är fallet.....
//Niklas S
http://snurransfyr.dinstudio.se/text2_2.html
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Har ni varit här nån gång? Haha.
Dan innan var det sån sjögång att jag började bli sjösjuk på väg ner mot Öregrund, det hade blåst hårt nordligt i flera dar, men lagom utanför storjungfrun slutade det blåsa helt så det blev bara sjögången kvar. Vi gick på skammen in på södra sidan av Iggön. Och morgonen efter var det så här platt och vackert. Det blev segelvind igen efter några timmar.
Dan innan var det sån sjögång att jag började bli sjösjuk på väg ner mot Öregrund, det hade blåst hårt nordligt i flera dar, men lagom utanför storjungfrun slutade det blåsa helt så det blev bara sjögången kvar. Vi gick på skammen in på södra sidan av Iggön. Och morgonen efter var det så här platt och vackert. Det blev segelvind igen efter några timmar.
Senast redigerad av 1 Guitar Nilsson, redigerad totalt 0 gånger.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Denna familj som seglade ända in till kajen för att handla såg jag i Öregrund. Öregrund är vår största favorit, om det inte blir nordan, då måste man sticka därifrån.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Det här är Prästgrundet utanför Söderhamn. Husen ligger tätt runt en superskyddad lagun.
- Bilagor
Lite gott och blandat från mobilkameran under sommaren och höstens eskapader. Underbar övning som får en att drömma sig tillbaka!
Tack för informationen Brendan. Detta hade jag ingen aning om!Brendan skrev:Kanske känner du igen fyren från inseglingen till Brofjorden. Den hette Svensholmen när det begav sig. Den flyttades sedermera till Malmön och heter nu Snurran.cruisaren skrev:Tack för infon. Jag tyckte väl att fyren norr om Malmöns fiskehamn såg bekant ut (har varit där flera gånger), men perspektivet i bilden lurade mig lite. Det ser ut som om fiskeboden och fyren står på samma ö, vilket ju inte är fallet.....
//Niklas S
http://snurransfyr.dinstudio.se/text2_2.html
Hoppas de får ljus i den igen. Kanske inte så mycket för sjöfarandets skull, men en fyr skall ju ha ljus i sig (inte bara på sig) annars är den liksom inte riktig äkta....Skulle också vara lite "mysigt" med en fyrkaraktär som blinkar inne i hamnen.
//Niklas S
Re: Bilder från i år
Inte Bohuslän. Gissar på Västergötlands skärgård, som jag inte är så bekant med. Asperö till vänster, Brännö rakt fram?Lasse L skrev:Årets 1sta bild, men var är den tagen??
Eller neråt Styrsö?
Re: Bilder från i år
Brendan skrev:Inte Bohuslän. Gissar på Västergötlands skärgård, som jag inte är så bekant med. Asperö till vänster, Brännö rakt fram?Lasse L skrev:Årets 1sta bild, men var är den tagen??
Eller neråt Styrsö?
Du kan din skärgård. Asperö om styrbord, Brännö rakt fram, Brattholmen om babord.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Rönnskär utanför Söderhamn sett utifrån öppna havet. Här på ön låg lotstationen till 1970 då den flyttade in till Ljusne. Den gamla lotsutkiken ska byggas om till vandrarhem. Det går att komma in till en skyddad brygga här även med segelbåt om man tar det lugnt.