Jo, jag känner också igen det där. Köpte deras gummijolle i våras och den är kanonbra. Tre års garanti är det också. Och deras polyester är samma som säljs hos Watski.
Men just nu sitter jag och är lite sur för att borrmaskinen jag köpte har en sned chuck. Visst var den billig och jag tar att den kanske inte håller så länge men med kastande borr går den ju just inte att ha till nåt.
/p
Har också erfarenhet av Biltemas Gummijolle. Köpte en sådan 090412. Använt den 30 min. Slangen till pumpen var till 50% av när jag packade upp.-Fick den utbytt. Efter 30 min rodd lossnade ett årfäste och jag satt med åran i handen.Skoj i 8-9 m/s......
Deras produktchef antydde då jag bad att få pengarna tillbaka att båten tillverkades på Quicksilvers fabrik ock att kvalitén var "jättebra". Då min föregående båt var just en Quicksilver kan jag säga att oavsett var båtarna tillverkas så är kvalitetsskillnaden gigantisk.
Att deras ryckdämpare från förra året håller i ett par veckor vid normal användning var han medveten om, men nu "har vi ju andra i sortimentet". Klen tröst för de som köpt förra årets skit....
Biltemas affärsidé är uppenbarligen att sälja varor av undermålig kvalitet till priser som gör att ingen anser det mödan värt att reklamera dem. I andra hand erbjuder man reparation i förhoppning om att kunden till slut resignerar...
Slutsatsen blir att produkter vars funktion man är det minsta beroende av köps någon annan stans.....