Vid båten konstaterade jag att motorkåpan var borta. Jag hade hissat upp den senast. Nu var motorn nere. Antagligen har vind och sjö fått motorn att raspa ur och falla ned. Låset till kåpan var dåligt. Skit happens men jag undrar hur jag ska lösa problemet.
När jag lagt loss med och lade motorn i backläge hände ingenting. Vinden låg på hårt i byarna. Med full back lyckades jag ta mig ut mellan Y-bommarna och stävade mot kranen. Torrsättningen gick händelselöst bortsatt från horesontellt snöblandat regn. Det var 29 sekundmeter i byarna vid Eggegrund. En stor del av dagen gick åt att bli varm och torr igen. Vi var tre som tog upp idag och bryggorna är nästan tomma. På min marina har man november på sig innan det blir förhöjd avgift vid upptagning.
Sommaren har dock varit fantastisk. Trots att vädret inte varit optimalt. Jag har loggat drygt 370 M och var ute två helger i oktober. Jag är mycket nöjd med vår första säsong. Vi har lärt oss mycket och pratar om en större båt. De gör man kanske alltid
Katterna gjorde ett oförglömligt intryck på våra brygggrannar med sina oranga flytvästar och då särskillt hos de som fick fiska upp dem ur drickat. Första pris gick till motorbåtskillen som offrade sitt badlakan för att torka de dyblöta hårbollarna. Där har vi en vardagshjälte