Behöver båttips inför köp
-
Fred-Goran
- Rookie
Behöver båttips inför köp
Jag letar efter lämplig båtmodell där vi ofta kommer att vara två par ute med båten. Tycker att en båt som Mamba 29 med förpik för två pers och "dubbel" stickkoj bak för två pers är klockrent.
Har ni andra några tips på båtmodeller som liknar Mamba 29:s upplägg inne i båten? För- och nackdelar?
Mamba 29 kostar ~230-260kkr. Helst vill jag komma ned under det, men det är alltid kul att med tips på liknande båtmodeller oavsett pris.
//Fredrik
Har ni andra några tips på båtmodeller som liknar Mamba 29:s upplägg inne i båten? För- och nackdelar?
Mamba 29 kostar ~230-260kkr. Helst vill jag komma ned under det, men det är alltid kul att med tips på liknande båtmodeller oavsett pris.
//Fredrik
Jeg har akkurat kjøpt en Beneteau First 26. Den har to doble senger (én i akterlugar), og et skikkelig toalettrom. Har ikke rukket å bruke den så mye enda, men det har gått helt greit med 4 ombord hittil. Min modell har også senkekjøl, så den kan få en minstedybde på 0,85 m. Jeg betalte 140.000,- for min, og den var i god stand. Skader jo ikke at den er fin i linjene heller.
Her er en scan fra brosjyren

Det finnes en Beneteau 285 også, den er enda litt romsligere og med intergrert badeplattform. Har ikke sett noen tilsalgs i Norge, men den er nok kanskje dyrere uansett.
Her er en scan fra brosjyren

Det finnes en Beneteau 285 også, den er enda litt romsligere og med intergrert badeplattform. Har ikke sett noen tilsalgs i Norge, men den er nok kanskje dyrere uansett.
-
feeling286
- Diamantmedlem
Hej. Jag köpte en Feeling 286 Special i höstas.. Är jätte nöjd med den, än så länge. Dubbla akterkabiner, pentry med ståhöjd, o i övriga båten med dvs.. En stor U-soffa runt motorn o en förpik där man kan slänga in all packning osv eftersom man har varsin akterkabin..
Fick betala 225 för detta, en 89. kolla på udkik.dk
Mvh Johan
Fick betala 225 för detta, en 89. kolla på udkik.dk
Mvh Johan
-
Fred-Goran
- Rookie
Bra tips
Tack för tipsen så här långt. Bra modeller samtliga av dem. Hittar dock ingen First 26 på de sidor jag letar. Har ni något bra tips på var man kan hitta begagnade båtar?
Re: Bra tips
Så vidt jeg kunne se, så har det vært kun tre First 26 tilsalgs i Norge i løpet av året. Så jeg holdt bare øynene åpne, og slo til når "den rette" kom på markedet..Fred-Goran skrev:Tack för tipsen så här långt. Bra modeller samtliga av dem. Hittar dock ingen First 26 på de sidor jag letar. Har ni något bra tips på var man kan hitta begagnade båtar?
Dere slipper vel toll og avgifter på import fra EU, så jeg ville kanskje vurdere å se på England, Nederland eller Frankrike hvis den spesifikke båten er "den rette"...
Jeg er iallefall fornøyd med min, det største problemet jeg har møtt på hittil er at plassutnyttelsen er så god ombord, at jeg ikke kan finne et fornuftig sted og sette inn et ekstra batteri..