Segling!
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Segling!
I dag blir det. Måste bara skryta lite, f-n vad kul, full sol redan nu på morrn. Ojojojojojojoj!
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
Härligt
Själv ska man släpa sig iväg till jobbet, och båten åker inte i förrän nästnästa vecka. Vart bär det av?
Hur gör ni som lägger i båten i början av April, är det klubbarna som är så tidiga, eller ordnar ni med egen sjösättning? På vårt varv ligger båtarna som packade sillar, och allt läggs i under några intensiva dagar i månadsskiftet April/Maj.
Hälsningar
Tommy
Själv ska man släpa sig iväg till jobbet, och båten åker inte i förrän nästnästa vecka. Vart bär det av?
Hur gör ni som lägger i båten i början av April, är det klubbarna som är så tidiga, eller ordnar ni med egen sjösättning? På vårt varv ligger båtarna som packade sillar, och allt läggs i under några intensiva dagar i månadsskiftet April/Maj.
Hälsningar
Tommy
På vårt varv börjar sjösättningen 21 april. Sen blir det fredagar och måndagar 3 veckor framåt tills alla är i, åtminstone de som ska i
Jag åker i på måndag, kl 13. Skööööönt ! En hel lång vintersäsong är över. Nu gäller det bara att allt man har gjort i vinter ska fungera som det är tänkt....
///Bengt
Jag åker i på måndag, kl 13. Skööööönt ! En hel lång vintersäsong är över. Nu gäller det bara att allt man har gjort i vinter ska fungera som det är tänkt....
///Bengt
Re: Segling!
Ja det är ju bara att grattulera..!Guitar Nilsson skrev:I dag blir det. Måste bara skryta lite, f-n vad kul, full sol redan nu på morrn. Ojojojojojojoj!
Lite avis är man ju.
Har ju haft ett par fina dagar här med men ingen båt i vattnet, ännu.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Jag kollar med krankillen om han har andra jobb i närheten. Det finns tre hamnar där det lastas virke och massabalar så rätt vad det är finns Kran-Frasse i krokarna. para kranmännens mobilnr i telefonen är ett råd.
Jag var ute två nätter nu i helgen.
Jag var ute två nätter nu i helgen.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Var ut o seglade nu på em/kvällen. Ni som har tendens att vara otrogna mot Saiguide kan läsa mitt skryt här:
http://klotterplanket.marinan.com/custo ... enDocument
http://klotterplanket.marinan.com/custo ... enDocument
- Chardonnay
- Diamantmedlem
- Kontakt:
vad härligt
Åhh vad härligt det såg ut med kvällssegling 23april!
Vår båt är i nu & skall riggas på måndag & sen skall hon hem från Danmark under nästa vecka!
Vår båt är i nu & skall riggas på måndag & sen skall hon hem från Danmark under nästa vecka!
/Susanne
Tidigare seglat Maxi 68, Becker 27, Banner halvton & Diva 39
Tidigare seglat Maxi 68, Becker 27, Banner halvton & Diva 39
Re: vad härligt
Har du blivit en Diva........Chardonnay skrev:Åhh vad härligt det såg ut med kvällssegling 23april!
Grattis till ny båt
Calle
Se gla ut
Se gla ut
- Chardonnay
- Diamantmedlem
- Kontakt: