Kappseglings Simulator

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
SWE54
Diamantmedlem

Inlägg av SWE54 » tis 04 mar 2008, 13:21

Hejsan Scampimicke,

Jo jag var med men fick köra nästan hela varvet på delayed commands...
En utmaning i sig..:)
Kom 164 tror jag till slut, det gick väl lite bättre för din del..:)
Såg på listan att det var tätt mellan båtarna och att Lattjolajbanladan lyckades igen, starkt seglat.
Ska försöka köra i morgon igen, kanske kan gå lite bättre denna gången...

scampimicke
Silvermedlem

Inlägg av scampimicke » tis 04 mar 2008, 15:27

Hej Swe54

Missade starten en kompis fick starta mig. Gjorde ett misstag vid Gotska gick utan för. Tappa nästa 1 distans. Men resten av racet gick ganska så jämt med toppen.

Kommer oftast kring topp 50 och ibland bättre. Rätt nöjd för jag kör helt utan hjälpmedel. Kör msn med en kompis hela tiden vi ger varandra info tankar på vägval.

Faktisk så körda jag utan delay satte bara klockan och gick upp och fixa rundningarma. Så det blev 03.00 pass på lördag natten. Så det blev mest kompass kurs hela vägen.

Micke M

xrvjorn
Trogen medlem

Inlägg av xrvjorn » tis 18 mar 2008, 19:28

SWE54 skrev:Jag har ett gammalt MaxSea som jag kör routing i, inget rent racingprogram som Deckman och några andra men det är en stor hjälp.
Nu har jag börjat fundera en massa på routing, isochron-algoritmer osv. Vilka andra program finns det som gör så'nt?

edit: Frågan förtjänar en egen tråd, så jag lyfter ut den härifrån och utökar med google-fynd!
Jörn

Skriv svar