Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
TOOL
- Silvermedlem
Måste bara skriva av mig. Skulle som vanligt fixa masten med dess tillbehör inför mastningen då jag upptäcker att någon behövt mitt nya genuafall
Att köpa ett nytt fall går väl an, men fy för den lede att försöka få dit ett nytt när man inte har något att dra igenom med. Lyckades efter mycket möda, med hjälp av hustrun, och akterstag att få igenom en draglina. Kanske det finns något bra tips om det skulle hända igen.
Tommy
Omega 28
-
Anders S
- Diamantmedlem
Ja. Att hugga andra handen av tjuven.
Du har all min sympati, jag kände liknande svarta tankar då något ##@@ pucko "behövt" min trefärgslanterna för några år sedan. Det bör ju dessutom vara andra båtägare, individer man kanske alltför godtroget tillskriver kamratskap och ärlighet.
Anders S
-
frhar
- Silvermedlem
Blev av med en spinnbom förra året. Rätt trist och jag kan inte riktigt förstå vem som är intresserad av den. Det är några tusen som vi kunde ha använt till annat.
-
johan109
- Platinamedlem
Blev av med min nyinköpta gummijolle och utombordare (båda 2 dagar gamla) i fjol. fy f-n va surt.
M.V.S.H.
Johan
-
fribbe
- Diamantmedlem
-
Kontakt:
Jag blev av med virket till min täckställning i höstas (för andra gången).
Nu har jag sprayat allt nytt virke med röd färg och skrivit mitt namn överallt och även skrivit texten: "hittar jag mitt virke på någon annan båt så borrar jag hål i den".
Jag hoppas att dessa åtgärder räcker för jävlar vad förbannad man blir när någon snor ens grejor.
Jag letade på varvet i våras för att se om jag hittade mitt gamla virke. Om jag hade gjort det så hade tjuven nog råkat få ett par fina repor på friborden...
Annars har jag varit ganska förskonad. Någon jävel snodde skruven till Windexen för ett par år sedan men det överlever jag.
-
barba
- Platinamedlem
fribbe skrev:Jag blev av med virket till min täckställning i höstas (för andra gången).
Det är väl nån bror Duktig som städat. Enligt egna erfarenheter finns det ingenting så enkelt som att kasta bort andras saker, säger han som blev av med epoxi och levangen efter att det varit städtalko.
~~~~~_/)~~~
-
fribbe
- Diamantmedlem
-
Kontakt:
barba skrev:fribbe skrev:Jag blev av med virket till min täckställning i höstas (för andra gången).
Det är väl nån bror Duktig som städat. Enligt egna erfarenheter finns det ingenting så enkelt som att kasta bort andras saker, säger han som blev av med epoxi och levangen efter att det varit städtalko.
Nix! Grejerna var snyggt upplagda på därför avsedd plats på varvet, ihopbuntat med snören, senast ett par veckor innan jag skulle använda dem. Stegen är det enda jag hade kvar eftersom jag hämtade den vid upptagningen.
-
Lisa Bergman
- Trogen medlem
Usch, vad trött man blir när man inte få sakerna ifred!
//Lisa