Vinschhandtag Lewmar
Vinschhandtag Lewmar
Vinschhandtaget gick överbord och nu måste jag köpa ett nytt. Vinschen är en Lewmar 8. Hur vet jag vilka handtag som passar? Är det bara Lewmar till Lewmar?
Se upp! Frågar man bara efter winschhandtag får man förmodligen standardsorten (med en tapp som passar i det taggiga hålet), men säger man "Andersen" kanske bodknodden plockar fram ett specialhandtag som man sticker in från sidan.
Det finns flytande handtag i komposit ("superplast") - kanske ett sådant kunde vara något? Jag tror alla har tappat ett vinchhandtag under årens lopp, men det blir onekligen billigare om de flyter...
Det finns flytande handtag i komposit ("superplast") - kanske ett sådant kunde vara något? Jag tror alla har tappat ett vinchhandtag under årens lopp, men det blir onekligen billigare om de flyter...
Anders S
Det blir dyrare om det flyterAnders S skrev: Det finns flytande handtag i komposit ("superplast") - kanske ett sådant kunde vara något? Jag tror alla har tappat ett vinchhandtag under årens lopp, men det blir onekligen billigare om de flyter...
Men å andra sidan sjunker det ju inte om man tappar det
Det är mycket riktigt standardsorten jag menar.
För tillfället båtlös.
Det förutsätter ju att man hittar det igen...Anders S skrev: Det finns flytande handtag i komposit ("superplast") - kanske ett sådant kunde vara något? Jag tror alla har tappat ett vinchhandtag under årens lopp, men det blir onekligen billigare om de flyter...
Oftast tappar man ju handtag i hårdare vindar och då är det lögn i h...e att hitta det igen..
Fast om det glider överbord i hamnen kan man ju lätt plocka upp det..
"Bodknodden"? Jag antar att du syftar på "gentlemannen i båttillbehörsbutiken"?Anders S skrev:Se upp! Frågar man bara efter winschhandtag får man förmodligen standardsorten (med en tapp som passar i det taggiga hålet), men säger man "Andersen" kanske bodknodden plockar fram ett specialhandtag som man sticker in från sidan.
Rudi