Söker en ritning till en vagga/båtvagn

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
henkaka
Erfaren medlem

Söker en ritning till en vagga/båtvagn

Inlägg av henkaka » sön 11 mar 2007, 09:17

Hej

Jag söker en ritning till en vagga eller en båtvagn till en iw26 (lilla scampi) finns det någon som har det våre det snällt av er att dela med sig den ritningen.

//Henrik

Kjelle
Diamantmedlem

Inlägg av Kjelle » sön 11 mar 2007, 09:35

Vilken metod använder ni på din båtklubb? Vagga/vagn bör anpassas efer detta.

Om du inte behöver en vagn så finns det flera olika system med universella vaggor, bockar m fl att köpa och som kan anpassas till de flesta båtar om de kan stå kölen. Titta på annaonsmarknaderna Ett företag som har mängder med varianter är L Press & son

http://www.press-son.com/

henkaka
Erfaren medlem

Inlägg av henkaka » sön 11 mar 2007, 09:51

Hej

Jag har min upp stälnings plats 1,5 mil ifrån där jag sjöäsätter min båt. Så jag måste ha en båtvagn så den kan transporter bort den.

Men tack en då för visat intresse.

//Henrik

svarne
Trogen medlem

Inlägg av svarne » sön 11 mar 2007, 10:54

Hej!
Gör som jag gjorde när köpte min Maxi 68 nu för ett par veckor sedan....skaffa en hjulaxel och några järnbalkar av nått slag och svetsa ihop en kärra till båten, mätt på båten LxBxH osv, kostade ca 2000kr för mig och båten passar perfekt på kärran. Lycka till

Mvh Andreas - nybliven Maxi 68:a ägare

Användarvisningsbild
stangen
Diamantmedlem

Re: Söker en ritning till en vagga/båtvagn

Inlägg av stangen » mån 12 mar 2007, 10:57

henkaka skrev:Hej

Jag söker en ritning till en vagga eller en båtvagn till en iw26 (lilla scampi) finns det någon som har det våre det snällt av er att dela med sig den ritningen.

//Henrik
Kolla in på bildsidorna på http://www.nfseglare.com/. På sista bildsidan hittar du ritning på trävagga som du kan snickra ihop själv.
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!

Skriv svar