var köper jag \"i Huvudet på en ensamseglare\"
var köper jag \"i Huvudet på en ensamseglare\"
var köper jag \"i Huvudet på en ensamseglare\" ??
Jag har letat på internetbokhandlare men hittar den inte.
mvh Per
Jag har letat på internetbokhandlare men hittar den inte.
mvh Per
-
carlnilsjonas
- Silvermedlem
- Kontakt:
Landsells seglingsskildring
Jag har suttit en stund och försökt dammsuga internet efter vettig information om detta. Nätet har tyvärr sina luckor. Det gavs ut en andra upplaga av boken på Rabén Prisma 1998, men var den ev finns till försäljning vete tusan.
Mitt förslag är att gå direkt till källan; slå upp Olle Landsell i telefonkatalogen, ring och fråga om han vet något. Han kan ha restex i källaren om du har tur, annars kan han ju veta hur du ska gå vidare.
Lycka till, berätta gärna vad du får reda på.
Lev Gott!
Jonas
Mitt förslag är att gå direkt till källan; slå upp Olle Landsell i telefonkatalogen, ring och fråga om han vet något. Han kan ha restex i källaren om du har tur, annars kan han ju veta hur du ska gå vidare.
Lycka till, berätta gärna vad du får reda på.
Lev Gott!
Jonas
-
peter1904
-
SL
I huvudet på en ensamseglare
Måste du äga den? Boken finns på de flesta bibliotek, åtminstone min bokbuss.
Philip
-
Nils Nobbing
Ang antikvariaten....
...så är www.antikvariat.net en värdefull resurs när man letar böcker. Tyvärr verkar Landsells bok inte finas inne någon stans idag men här kan man kolla då och då så kanske den dyker upp.
mvh
Nils Nobbing
mvh
Nils Nobbing
-
Gäst
www.bokborsen.se är bra. söker igenom hundratals antikvariat. jag har köpt Olles bok där. Fanns mängder av exemplar inne av boken för nån vecka sedan.

här står lite om den
http://dromresan.com/bocker/landsell.shtml
http://dromresan.com/bocker/landsell.shtml
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Kolla antikvariatet i Norrtälje, ge mig f-n på att de har den, de har en särskild marinavdelning. Jag hittade \"Sista seglatsen\" av Eric Newby där. De har allt på data också, så det är bara att luska fram telefonnumret.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.