Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
Price
- Guldmedlem
Hej jag köppte en sveakryssare i höstas med tråkiga plastmattor i taket efter att ha rivit ned dessa återstod endast ett tjockt lager kontaktlim.
Efter att ha provat många metoder för att bli av med det fann jag en gummitrissa att sätta på borrmaskinen, som effektivt river ned limmet men sparar topcoaten i taket
Biltema säljer den art nr hos biltema är i varje fall 20-001 den kallas stripesborttagare lycka till med vinterprojekten allesammans

Äntligen har jag min drömbåt en Cayenne!
-
Kapten
- Trogen medlem
Tack Price
Jag provade gummitrissan idag och jag är tämligen säker på att du har räddat mig från ett nervsammanbrott.
Den var inte bara effektiv utan gav även ifrån sig en svag doft av vanilj, hmm, dom tänker på allt nu för tiden....
MVH
John
-
hhmcsv
- Diamantmedlem
Hej,
Jeg er netop i gang med at forny inderbeklædningen i min Beason 31, og her er samme problem nemlig at få resterne af den selvklæbende masse af glasfiberoverfladerne.
Da jeg gjorde forpiken for to år siden fandt jeg limens fjende:
3Ms industrielle afrenser, et citrusbaseret solvent som opløser limen og som er til at arbejde med inde i en båd. Kan fås både på spray og i dunke.
Det er stadig et stort arbejde, men dog bedre end at blive stofmisbruger af at sniffe cellulosefortynder!
Hans-Henrik
Hans-Henrik
Beason 31 D404 Dancing Wave - Lynæs Danmark