Snabba segelbåtar?
-
Jens B
Snabba segelbåtar?
Hej!
Jag och min sambo skall köpa segelbåt. Jag har en del segelerfarenhet och gillar att segla.
Vi vill båda ha en båt med lite fart i, det skall vara kul att segla.
Min tanke föll direkt på Albin express, men det kanske finns andra?
Vad finns det för snabba segelbåtar?
Den skall även ha möjlighet till semestersegling (kök, toa osv.)
Tack,
Jens
Jag och min sambo skall köpa segelbåt. Jag har en del segelerfarenhet och gillar att segla.
Vi vill båda ha en båt med lite fart i, det skall vara kul att segla.
Min tanke föll direkt på Albin express, men det kanske finns andra?
Vad finns det för snabba segelbåtar?
Den skall även ha möjlighet till semestersegling (kök, toa osv.)
Tack,
Jens
-
Jenni
Kolla först med sambon att hon gillar när det lutar så in i attan!
Jag började segla med en Express för typ 100 år sedan när jag gick i scouterna. Båtens namn var Mirabel, och det var endast skriven under vattenlinjen - namnet syntes bara då båten hade optimal lutning, vilket är 35 grader för AE:n (Den är alltså överriggad).
Snabb - jo, inte den mest bekväma. Kolla in den andra tråden jag startade om \"Vilken båt rekommenderar ni\" så ser du lite fler åsikter.
Jag började segla med en Express för typ 100 år sedan när jag gick i scouterna. Båtens namn var Mirabel, och det var endast skriven under vattenlinjen - namnet syntes bara då båten hade optimal lutning, vilket är 35 grader för AE:n (Den är alltså överriggad).
Snabb - jo, inte den mest bekväma. Kolla in den andra tråden jag startade om \"Vilken båt rekommenderar ni\" så ser du lite fler åsikter.
-
Flerskrov
Har du inte funderat på flerskrov?
Det enda man får se upp med att inte segla ikapp nån motorbåt. 
Har själv en Corsair 28 CC, med toa allt, lys 1,59 0,35 grundgående och ihopfällbar. Finns inte en chans att man går tillbaks till \"Blygruva\" igen..
www.corsair-sweden.com
ww.multihulls.org
www.dragonfly.dk
Johan
Har själv en Corsair 28 CC, med toa allt, lys 1,59 0,35 grundgående och ihopfällbar. Finns inte en chans att man går tillbaks till \"Blygruva\" igen..
www.corsair-sweden.com
ww.multihulls.org
www.dragonfly.dk
Johan