\"The Winscher\"
\"The Winscher\"
Är det någon som vet något om eller har någon erfarenhet av dessa. Dom är tydligen gjorda av gummi och träs/krängs/forceras över befintliga winchar. Belöningen för mödan hävdas vara en fullt fungerande selftailing funktion.
Säljs bla. av Plastimo och Watski.
http://www.mailspeedmarine.com/ProductD ... tID/100656
Reflektioner någon?
/J
Säljs bla. av Plastimo och Watski.
http://www.mailspeedmarine.com/ProductD ... tID/100656
Reflektioner någon?
/J
the Wincher
Hej,Kapten!
Jag har använt Winscher på en 31-fotare,med Lewmar 40:or och upptäckte hur bra de faktiskt är.
Jag köpte två nya till min nuvarande båt,tillsammans med ett par beg. Barient 17 two speed.
Längre handtag fick avsluta uppgraderingen.
De är inte bättre än en riktig självskotande winch,men det fungerar helt tillfredsställande.
Nu orkar även tjejera skota hem genuan
Kostnaden för min båt blev 1500 kr för wincharna,500 kr för the Wincher.
Summa:2000 kr
Ett par Lewmar hade landat runt 8000 kr.
Knappast ett alternativ för vår J-17!
The Wincher är alltså ett prisvärt och fungerande alternativ,för en semesterbåt med familjebesättning.
Har du kappseglings ambitioner över klubbracing eller lys,så gäller måhända det dyra alternativet.
Hälsningar Miwa
Jag har använt Winscher på en 31-fotare,med Lewmar 40:or och upptäckte hur bra de faktiskt är.
Jag köpte två nya till min nuvarande båt,tillsammans med ett par beg. Barient 17 two speed.
Längre handtag fick avsluta uppgraderingen.
De är inte bättre än en riktig självskotande winch,men det fungerar helt tillfredsställande.
Nu orkar även tjejera skota hem genuan
Kostnaden för min båt blev 1500 kr för wincharna,500 kr för the Wincher.
Summa:2000 kr
Ett par Lewmar hade landat runt 8000 kr.
Knappast ett alternativ för vår J-17!
The Wincher är alltså ett prisvärt och fungerande alternativ,för en semesterbåt med familjebesättning.
Har du kappseglings ambitioner över klubbracing eller lys,så gäller måhända det dyra alternativet.
Hälsningar Miwa
Hej
Jag hade sådana på en 1/2 tonnare i 8 år utan problem, dom är faktiskt jättebra.
Till min nuvarande 1 tonnare köpte jag nya sådana hade dem i 4 år utan problem ända tills jag köpte nya större ST-winchar.
Det skiljer inte mycket i användandet mellan dessa och ST-winchar.
Har provat alla tre sätten...
Jag hade sådana på en 1/2 tonnare i 8 år utan problem, dom är faktiskt jättebra.
Till min nuvarande 1 tonnare köpte jag nya sådana hade dem i 4 år utan problem ända tills jag köpte nya större ST-winchar.
Det skiljer inte mycket i användandet mellan dessa och ST-winchar.
Har provat alla tre sätten...
Calle
Se gla ut
Se gla ut
-
Snedseglaren
- Guldmedlem
Jag provade Winsher förra säsongen och jag fick det inte att fungera riktigt, men jag kanske gjorde fel för jag har annars bara hört positift om dem.
La först ett par törnar om vinchen sedan den sista om wincher och de matar inte på om man säger. Använde de som alternativ till att göra fast i knapen...
La först ett par törnar om vinchen sedan den sista om wincher och de matar inte på om man säger. Använde de som alternativ till att göra fast i knapen...
-
Gäst