Båtnamn jag älskar att hata
-
.T/
Ett av dom märkligaste namnen kunde man på 80-talet hitta på en flitigt kappseglande Conqubin 38 (tror jag det var). Den hette 'Docökagalantesduff'. Det gavs aldrig nån förklaring till namnet.
Ett rätt fantasilöst men långtifrån smaklöst namn är annars 'Proud Mary'. Men jag tycker inte att en ägare till en Becker-båt skulle behöva skämmas för t.ex 'Proud Harry'
/T
Ett rätt fantasilöst men långtifrån smaklöst namn är annars 'Proud Mary'. Men jag tycker inte att en ägare till en Becker-båt skulle behöva skämmas för t.ex 'Proud Harry'
/T
- Chardonnay
- Diamantmedlem
- Kontakt:
läcker
Har en arbetskamrat vars båt heter Läcker, tvetydigt...
har sen sett flera båtar med detta namn
Känns spontant kul och göteborgsk... Jag skulle inte hata det namnet.Johan 52 skrev:En Dehler som heter Dehlerium - är OK eller blr det för götebosst? Fritt att tycka,båten är ej döpt än. Tycker själv bättre om kvinnonamn på segelbåtar gentligen.//Johan
Var nere på lunchen i hamnen och såg Minnehaha... Okej... Hur tänkte man där tänkte jag... Jag hatar inte namnet men...
Tror det blir svårare och svårare att namnge sin båt då alla vill vara unika...
Kom på ett krystat namn på en Dufour... "Du får Njuta" Namn som slutar på a är ju lite feminina....
10 000 flugor kan inte ha fel - BAJS är gott!
Re: läcker
Det ligger en ute i Björlanda Kile som heter just Läcker, en långsmal träbåt på ca 8 meter.Chardonnay skrev:Har en arbetskamrat vars båt heter Läcker, tvetydigt...
-
Hagbard
-
Gäst
-
Snedseglaren
- Guldmedlem
-
Mikael Westerberg
- Silvermedlem
-
frasse
Klämkäcka namn är otroligt fåniga
Tycker att alla namn som ord vitsar typ se-gla-ut ,håll-i-dig och andra västkust namn är löjliga!
men va fan det är ju inte min båt eller hur?
Låt var och en döpa sin båt till vad dom vill så kan vi sitta i sittbrunnen och garva(eller förargas att i den fina naturviken ligger 17 carpe diem och två förlicia)
men va fan det är ju inte min båt eller hur?
Låt var och en döpa sin båt till vad dom vill så kan vi sitta i sittbrunnen och garva(eller förargas att i den fina naturviken ligger 17 carpe diem och två förlicia)
Spritsorter.
Nog för att jag tycker om sprit men alla dessa båtar som tar namn efter spritsorter är bara för tråkigt.
Vår båt hette Kahlúa när vi köpte den.
Har även sett Xanté ute på vattnet.
Dock tror folk att vi har varit Göteborskt vitsiga när vi döpt båten till Älvina, dock har båten fått namn efter min frus mormor och är inte på något sätt en ordvits.
Vår båt hette Kahlúa när vi köpte den.
Har även sett Xanté ute på vattnet.
Dock tror folk att vi har varit Göteborskt vitsiga när vi döpt båten till Älvina, dock har båten fått namn efter min frus mormor och är inte på något sätt en ordvits.