Bavaria 30 vs Delphia 29
-
Gäst
Bavaria 30 vs Delphia 29
Jag skall köpa segelbåt i storleksklass ca 30 fot.Jag har ledsnat på
ockerpriserna på begagnade båtar och planerar att köpa en ny Bavaria 30
eller en ny Delphia 29.Vilken skall jag välja? Jag skulle uppskatta era
synpunkter,gärna från er som har köpt någon av dessa båtar.
Hälsningar Henrik
ockerpriserna på begagnade båtar och planerar att köpa en ny Bavaria 30
eller en ny Delphia 29.Vilken skall jag välja? Jag skulle uppskatta era
synpunkter,gärna från er som har köpt någon av dessa båtar.
Hälsningar Henrik
-
Calle C
Hej
För dom pegarna kan du titta på följande som finns i EU.
http://www.yachtworld.com/core/listing/ ... int=&ps=30
Calle
För dom pegarna kan du titta på följande som finns i EU.
http://www.yachtworld.com/core/listing/ ... int=&ps=30
Calle
Check denne ut www.sportina-yachts.de/html/test_delphia_29.html.
Kanske ochså en bra idé, at höre dom som inte köpte en Bavaria 30/Delphia 29 men köpte en annan typ?
Kanske ochså en bra idé, at höre dom som inte köpte en Bavaria 30/Delphia 29 men köpte en annan typ?
Steen
Danmark
Danmark
-
nils
29-30 fot
Dehler 29 finns det några andra alternativ om man gillar och SEGLA???
kostar kanske lite mer men du får mycket mer.
http://www.dehler.com/
kostar kanske lite mer men du får mycket mer.
http://www.dehler.com/
Hallo \"gäst\".
Har du köpt din nya båt? Kunne väre interessant at få höre om du köpte Bavaria eller Delphia eller något annat und warum du köpte den model
Her på forumet prater man mest om gamla begangnade båter uten moderna comfort och innredning (min båt är ochså en \"gammal\" sak från 1986)
Har du köpt din nya båt? Kunne väre interessant at få höre om du köpte Bavaria eller Delphia eller något annat und warum du köpte den model
Steen
Danmark
Danmark
Kolla testerna.
Vet att Delphia 29 är testad i Båtliv nr 8 i år.
Bavaria 30 är väl testad i varje nummer... Kanske inte riktigt men det känns så...
I varje båttidning man bläddrar i, svensk eller icke, så är en Bavaria testad...
Sök på internet eller kontakta generalaganenterna:
www.fabav.se
www.forsail.se
Lycka till eller vad blev det?
Vet att Delphia 29 är testad i Båtliv nr 8 i år.
Bavaria 30 är väl testad i varje nummer... Kanske inte riktigt men det känns så...
I varje båttidning man bläddrar i, svensk eller icke, så är en Bavaria testad...
Sök på internet eller kontakta generalaganenterna:
www.fabav.se
www.forsail.se
Lycka till eller vad blev det?
10 000 flugor kan inte ha fel - BAJS är gott!
-
Hans H
större marknad
Måste det vara en sprillans ny båt....?
Om du kan tänka dig en nästan ny (tillverkad på 2000-talet) så finns det hur mycket begagnade båtar som helst nere i Europa. Till ofta mycket bra priser. Importerade själv en First 31.7 (årsmodell 2000) från Frankrike i våras.
Titta tex på www.boatshop24.com
Där kan du välja att leta efter utannonserade båtar efter just dina önskemål: tex mellan 28 och 32 fot, from årsmodell 2000 och ungefärligt prisintervall.
Om du kan tänka dig en Benetea (himla bra båtar till vettiga priser) så har beneteau-handlarna en gemensam organisation European Yacht Brokers - www.eyb.fr
Det var där jag hittade vår båt.
Om du kan tänka dig en nästan ny (tillverkad på 2000-talet) så finns det hur mycket begagnade båtar som helst nere i Europa. Till ofta mycket bra priser. Importerade själv en First 31.7 (årsmodell 2000) från Frankrike i våras.
Titta tex på www.boatshop24.com
Där kan du välja att leta efter utannonserade båtar efter just dina önskemål: tex mellan 28 och 32 fot, from årsmodell 2000 och ungefärligt prisintervall.
Om du kan tänka dig en Benetea (himla bra båtar till vettiga priser) så har beneteau-handlarna en gemensam organisation European Yacht Brokers - www.eyb.fr
Det var där jag hittade vår båt.
Forhilvede man! (Ursäkta min danska!) Vad är det du skriver!? Tillvekrar Adria båtar nu har skam gått upp på torra land... OCh där bör kanske Adria bli!Steen skrev:Om du går efter plats och fair cruisingegenskaber til låg/fair pris tror jag inte du finder bättre alternativar enn Bavaria p.t. Delphia kanske, men ennu känner vi liten til dom. Adria (dom med campingvagne) producerer ochså prisbilliga cruisingbåter.
Tittade på Delphia i sommras i Tuborg... Var du där? De skall tydligen ställa ut på Bella nu i februari... Då kan man ju kolla in polacken igen!
Vad menar du med "p.t."???
Hilsner fra Öst Själland!
10 000 flugor kan inte ha fel - BAJS är gott!
Re: Bavaria 30 vs Delphia 29
[\"].Jag har ledsnat på
ockerpriserna på begagnade båtar
Håller med om att priserna på beg. båtar gått upp mer än lovligt. Det förefaller mig som om priserna på begagnat t ex i Frankrike är 8-10 procent lägre, även om det är svårt att göra exakta jämförelser (för en HR Monsun m-74, helrenoverad -96, med ny motor begärs t ex 47 000).
En orsak är förstås det mycket större utbudet på begagnat och också på nya båtar i alla storleksklasser. Priskonkurrensen är hårdare helt enkelt. Men att klarera hem ett båtförvärv på kontineten är ju sedan en annan femma!
ockerpriserna på begagnade båtar
Håller med om att priserna på beg. båtar gått upp mer än lovligt. Det förefaller mig som om priserna på begagnat t ex i Frankrike är 8-10 procent lägre, även om det är svårt att göra exakta jämförelser (för en HR Monsun m-74, helrenoverad -96, med ny motor begärs t ex 47 000).
En orsak är förstås det mycket större utbudet på begagnat och också på nya båtar i alla storleksklasser. Priskonkurrensen är hårdare helt enkelt. Men att klarera hem ett båtförvärv på kontineten är ju sedan en annan femma!