Titel: Båt för längre skärgårdsturer
Titel: Båt för längre skärgårdsturer
Jag letar efter en segelbåt för längre turer i skärgården och funderar på en modell runt 30–33 fot.Smash Karts Vilka modeller skulle ni rekommendera om man prioriterar god komfort, enkel hantering och bra säkerhet även vid lite hårdare vind?
-
Jack Jones
- Erfaren medlem
Re: Titel: Båt för längre skärgårdsturer
Sök på Blocket efter segelbåt med längd 9-11 meter och det prisintervall du tänker dig.
Sen kan du fråga här efter åsikter om de du finner. Ingen ide att spekulera om båtar som inte finns till salu.....
Sen kan du fråga här efter åsikter om de du finner. Ingen ide att spekulera om båtar som inte finns till salu.....
Re: Titel: Båt för längre skärgårdsturer
hej
det beror ju mycket på vilket pris du tänker dig, Linjett fick du som förslag, en mycket trevlig modell men kanske bland de dyrare, lite äldre o billigare är Maxi 999, Albin Nova, Comfortina 32, sen lite mellanpris där hamnar ju Bavaria 33 och Hanse 315 eller325
bavaria o Hanse erbjuder nog mest volym o Comfort av dessa alternativ. Min personliga favorit är Comfortina 35 perfekt båt för längre turer, snabb o lätthanterlig
mvh Johan
det beror ju mycket på vilket pris du tänker dig, Linjett fick du som förslag, en mycket trevlig modell men kanske bland de dyrare, lite äldre o billigare är Maxi 999, Albin Nova, Comfortina 32, sen lite mellanpris där hamnar ju Bavaria 33 och Hanse 315 eller325
bavaria o Hanse erbjuder nog mest volym o Comfort av dessa alternativ. Min personliga favorit är Comfortina 35 perfekt båt för längre turer, snabb o lätthanterlig
mvh Johan