Logotype till Albin Delta

Här ställer du frågor om båtvård, renovering, motor, el mm
Skriv svar
ceder
Guldmedlem
Inlägg: 90
Blev medlem: mån 14 sep 2015, 11:45

Logotype till Albin Delta

Inlägg av ceder » mån 06 maj 2019, 18:10

Hej,

Jag gjorde mig omaket att skapa en vektoriserad logotype baserad på den som sitter på vardera sidan i aktern på Albin Delta. Vår börjar se lite trött ut så vi beställer helt enkelt en ny och då jag inte lyckades finna logotypen någonstans (kanske inte så konstigt efter trettio år) så fotade jag av den och byggde upp den på nytt istället.

Om nu någon annan i framtiden får samma tanke tänkte jag att jag kan dela med mig av jobbet.

Jag valde förvisso att "lägga igen" seglet och det kan man självklart ändra, men vi tyckte själva att det såg bättre ut. Fotot visar vår gamla logotype. Den vektoriserade ligger i pdf'en.

Bild
delta.pdf
(2.07 KiB) Nerladdad 265 gånger
Med vänlig hälsning,
Johan
Bilagor
IMG_2538.jpg

Vanheden84
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 06 dec 2019, 16:41

Re: Logotype till Albin Delta

Inlägg av Vanheden84 » fre 06 dec 2019, 16:55

Snyggt.
Har du den i något annat format som man kan leka med?
Tänkte göra en graverad aluminiumplåt att täcka för hålet där den gamla loggen sitter bredvid ruffluckan.

Mvh Andreas

ceder
Guldmedlem
Inlägg: 90
Blev medlem: mån 14 sep 2015, 11:45

Re: Logotype till Albin Delta

Inlägg av ceder » ons 11 dec 2019, 07:07

Hej,

Nej jag har nog dumpat övriga filer. Men pdf-en går bra att leka med. Öppna den i Inkscape eller dyl så är matematiken bibehållen. En klar fördel att ligga i pdf eller ps då den är vektoriserad istället för pixelerad. Skall du mata en NC-fräs med informationen måste detta vara mycket bättre.

Skriv svar