Förrförre ägaren fick för sig att bygga en fast sprayhoodställning samt ta bort skotskenan ur sittbrunnen. Problemet är att ställningen är för hög. Bommen går inte över utan problem. Vet inte om han gjort en dundermiss eller om det finns en tanke bakom.
- Vad tycker ni, ska jag be en svetspolare korta ner den där ställningen eller tror ni det finns nån tanke bakom?
- Och var tycker ni storskotet ska placeras? Har sett en del båtar med placering på rufftaket, men hajar ej hur man styr det isf. Killen jag köpte båten av yrade om placering i sprayhoodställningen men det hajar jag ej hur det skulle funka. Den är iofs jäkligt robust.
Då det är en Shipman från -73 är relingslisten av trä som inte fått så mycket kärlek de senaste åren. Är det smidigast att plocka bort listen och slipa och olja eller smidigare att låta den sitta kvar?
Bifogar några bilder. Båten ser rätt skitig och jävlig ut men det är work in progress så ha överseende
Eventuella kommentarer som "varför köpte du en tidig shipman med farymann, din idiot?", som jag tyvärr sett florera på andra forum, undanbedes vänligen
Tack!