Götamotorer.
Har haft en Götamotor 10hk i min 3-tons segelbåt i 15 år. Driftstörningar, ja, pga teknisk ofullkomlighet från min sida.
Ljudnivå knattrande men inte alltför hög. Dragstark, bra när det blåser och går grov sjö. Lutning:inga problem. Bensinlukt:ja, men diesel luktar också.
Inköpspris mkt lågt. Service: om det fortfarande är Sten Karlsson som har Götamotor så kan han den utan och innan; du får råd per telefon och reservdelar omgående. Du slipper stöddiga volvohandlare som t ex i Nynäshamn. Hälsningar, Conny.[/b]
Götamotorer
Bra tack för informationen Conado.
Jag har dåliga erfarenheter av VP's återförsäljare i Stockholms skärgård.
Du kanske kan upplysa mig om följande:
Finns det en termostat? Jag misstänker att det saknas och att man pressar igenom kylvatten kontinuerligt.
Är det mycket vibrationer från din motor? Är den fastsatt med vibrationsdämpande gummikuddar?
Vilken typ av drifstörningar har Du haft? Svårstartad? Lägger plöstlig av eller?
Jag har dåliga erfarenheter av VP's återförsäljare i Stockholms skärgård.
Du kanske kan upplysa mig om följande:
Finns det en termostat? Jag misstänker att det saknas och att man pressar igenom kylvatten kontinuerligt.
Är det mycket vibrationer från din motor? Är den fastsatt med vibrationsdämpande gummikuddar?
Vilken typ av drifstörningar har Du haft? Svårstartad? Lägger plöstlig av eller?
Götamotorer
Jag hade rak axel. Från början fanns en termostat, men när den krånglade, tog jag bort den, på Sten Karlssons inrådan, och reglerade med kranen för inkommande kylvatten. Det funkade.
Ingen gummidämpning behövdes.
Conny
Ingen gummidämpning behövdes.
Conny