Stavning

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Puff
Diamantmedlem

Stavning

Inlägg av Puff » tis 13 maj 2014, 17:26

Har skrivit en del inlägg nu med en hel del konstigheter när det väl publicerats - jag skriver rätt tycker jag, men det verkar som något rättstavningsprogram tar över och ändrar ex.vis flärp till flärd. Det innebär att man får vara extra vaksam innan man skickar in. Eller är det bara min dator som får någon särbehandling? Hur som helst, jag ska korrläsa lite extra noga i framtiden. Ber om överseende.

peterh
Diamantmedlem

Re: Stavning

Inlägg av peterh » tis 13 maj 2014, 17:47

Thet ärr hellt okkej!
Innehållet är huvudsaken, formen en bisak.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

Användarvisningsbild
Mackey
Diamantmedlem

Inlägg av Mackey » tis 13 maj 2014, 18:16

Jag har inga problem med automatisk "felstavning".

Jag tror det är din webbläsare som "hjälper till".

Hälsn.
Mackey
Comfort 32

Jag gillar MarinWiki - http://www.marinwiki.se

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Inlägg av Anders S » tis 13 maj 2014, 18:27

Puff skrev:Har skrivit en del inlägg nu med en hel del konstigheter när det väl publicerats - jag skriver rätt tycker jag, men det verkar som något rättstavningsprogram tar över och ändrar ex.vis flärp till flärd. Det innebär att man får vara extra vaksam innan man skickar in. Eller är det bara min dator som får någon särbehandling? Hur som helst, jag ska korrläsa lite extra noga i framtiden. Ber om överseende.
Vadå? Det är väl många av oss som har problem med skotskan. Ett språk (?) som uppenbarligen inte är att leka med.
Anders S

Skriv svar