Nasa BM-1 pålitlighet/batterier...

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Moogmannen
Guldmedlem

Re: Nasa BM-1 pålitlighet/batterier...

Inlägg av Moogmannen » tor 17 apr 2014, 18:59

men som alltid när något förefaller spöka och inte hittas genast, så vinner man på att kolla igenom allt, metodiskt. En annan "felsökarfilosofisk levnadsregel" jag anammat är "Om något inte funkar och jag skruvat på något (annat) i nyssens, så skall jag kolla det först". "Det där kan inte ha med det där att göra" stämmer aldrig.

Skriver helt under på ovanstående :D Man skall aldrig ha förutfattade meningar.

Jag har BM-1:an kopplad enligt schema för start och förbrukning. Kylskåpsbanken har jag kopplad till en multimeter.

Jag tror ändå att allt är som det ska, BM-1:an visar ju Volt och Ampere som den ska och jag lånade även en annan som visade likadant. Jag blev bara konfunderad över att den visar högre volttal än vad jag varit van vid från multimetern( har 2st). Och jag jag tyckte att spänningen var väl hög vid "vilat" batteri. Men Nasan blir ju nu den referenspunkt jag får utgå ifrån. Det skulle kännas lättare om jag började med nya batterier, men jag velar om jag skall köpa nytt i år eller inte :roll:

Jag blir lätt nojjig när jag snöar in på saker,,,,

Skriv svar