Plotter

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
tidow
Guldmedlem
Inlägg: 50
Blev medlem: fre 03 dec 2010, 16:51
Ort: Karlstad

Plotter

Inlägg av tidow » sön 08 dec 2013, 11:32

Är det någon som har erfarenhet av LOWREANS ELITE 5m sjökortsplotter, när det gäller synbarhet i starkt solljus. Den plotter jag har idag är totalt kass i fint väder. Man ser inget än en svart skärm.
GOD JUL på er alla.
Tim

Kjelle
Diamantmedlem
Inlägg: 522
Blev medlem: ons 21 feb 2007, 22:40

Re: Plotter

Inlägg av Kjelle » sön 08 dec 2013, 18:44

Jag har en HDS 5m och den är läsbar även i solljus utom när solen lyser direkt på den, dvs när du har solen i ryggen s a s.

Användarvisningsbild
stangen
Diamantmedlem
Inlägg: 989
Blev medlem: ons 18 okt 2006, 10:35

Re: Plotter

Inlägg av stangen » sön 08 dec 2013, 22:07

Kjelle skrev:Jag har en HDS 5m och den är läsbar även i solljus utom när solen lyser direkt på den, dvs när du har solen i ryggen s a s.
+1 har likadan.
Nyckelordet är transflektiv skärm. Denna typ av skärm är inte bara synlig i solljus utan till och med - ju mer ljus desto bättre. Kontrasten och läsbarheten ökar när solljuset ökar.
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!

Nautihamstern
Diamantmedlem
Inlägg: 452
Blev medlem: ons 15 nov 2006, 12:17

Re: Plotter

Inlägg av Nautihamstern » fre 27 dec 2013, 18:27

Lowrancen syns utmärkt i solljus.Synd bara, att Navionics' sjökort är fulla med fel... :(

Skriv svar