Vetus FTANK42 kontra tex hjertmans 7810-42?
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Vetus FTANK42 kontra tex hjertmans 7810-42?
Skulle hellre ha en som är lägre än Hjertmanstanken och även om Vetus blir dyrare så verkar den betydligt mera gedigen, med anslutning i Aluminium i stället för plast som Hjertmanstanken har. Synpunkter?
Länk till Vetustanken
Länk till Vetustanken
/Anders G
Re: Vetus FTANK42 kontra tex hjertmans 7810-42?
Hej
Jag har igen åsikt om tanken som sådan men tänkte bara säga att de Vetusgrejer vi har köpt till vårt bygge har hållit bra kvalitet.
/Tobias
Jag har igen åsikt om tanken som sådan men tänkte bara säga att de Vetusgrejer vi har köpt till vårt bygge har hållit bra kvalitet.
/Tobias
Bygger en Diva 38.2 i halvfabrikat för segling i Europafart, sjösättning 2014
http://www.meadiva.se
http://www.meadiva.se
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
OK. Tack! Alternativet är att låta svetsa en, men det blir betydligt dyrare.
/Anders G
SVB.de har tankar i rostfritt för vettiga pengar.
Har planer för en ny tankinstallation själv. Själv söker jag tank på ca 30l.
Har planer för en ny tankinstallation själv. Själv söker jag tank på ca 30l.
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Jo, jag har deras katalog. Problemet är måtten.SVB.de har tankar i rostfritt för vettiga pengar
/Anders G
Jag lät svetsa en måttsydd septictank, och det var inte så dyrt. Det kan vara värt några kronor att kunna utnyttja utrymmet optimalt, dessutom kan man placera anslutningar var man vill.AndersGustafsson skrev:Jo, jag har deras katalog. Problemet är måtten.SVB.de har tankar i rostfritt för vettiga pengar
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Jo, så gjorde jag med för septiktanken, dock får man räkna med 500-1000€ för en dylik...
/Anders G
jag vill minnas att jag betalade under 3000 SEK för en måttsydd tank .AndersGustafsson skrev:Jo, så gjorde jag med för septiktanken, dock får man räkna med 500-1000€ för en dylik...
ARGONA ROSTFRIA AB ... VÄSTRA GÖTALANDS LÄN, HANGARVÄGEN 4, 423 37 TORSLANDA | Telefon : 031 92 20 00
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Dvs ca 370€. Betalade litet mera för min tank från en lokal svetsare som är jätteduktig. Slutpriset beror ju ganska mycket på formen och så och detaljer, tex om man skall ha manlucka. Men visst är det ett alternativ. Tror att 40l skulle vara ganska optimalt för mig. Onödigt att ha mera bränsle än nödvändigt med sig. Kör oftast bara 10h/år.jag vill minnas att jag betalade under 3000 SEK för en måttsydd tank . arcona rostfritt vill jag minnas att det hette
Edit:
"ARGONA ROSTFRIA AB"
Jo, men sedan skall man få hem den oxå
/Anders G
det är ingen tull från torslanda till småland. Inte ännu i ala fallAndersGustafsson skrev:Dvs ca 370€. Betalade litet mera för min tank från en lokal svetsare som är jätteduktig. Slutpriset beror ju ganska mycket på formen och så och detaljer, tex om man skall ha manlucka. Men visst är det ett alternativ. Tror att 40l skulle vara ganska optimalt för mig. Onödigt att ha mera bränsle än nödvändigt med sig. Kör oftast bara 10h/år.jag vill minnas att jag betalade under 3000 SEK för en måttsydd tank . arcona rostfritt vill jag minnas att det hette
Edit:
"ARGONA ROSTFRIA AB"
Jo, men sedan skall man få hem den oxåMisstänker att frakt+tull+spedition från Torslanda kostar en del
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
för dig nej, men för mig.. OK. Ingen tull, men väl moms, iofs får ju tillverkaren lyfta av motsvarande vid export, så det går jämnt ut och tullar man själv så kostar det inget extra. Återstår frakten...det är ingen tull från torslanda till småland. Inte ännu i ala fall
Edit: Om jag kollar priserna på tanken, plus anslutningar hamnar jag på 260€. Skall höra med min svetsare vad han skulle ta...
/Anders G