Startmotor avsäkrad på MD5?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
skalman
Trogen medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 13 jul 2013, 07:54

Startmotor avsäkrad på MD5?

Inlägg av skalman » tis 16 jul 2013, 18:25

Har problem med att startmotorn inte går på min MD5.Laddningslampan lyser i läge 1 och 2 men sen när jag vrider över i start sker ingenting. Inget knäpp av något relä eller något. Pluspolen på startreläet har spänning. Är startmotor eller startrelä kass, tro?

Användarvisningsbild
matz
Diamantmedlem
Inlägg: 250
Blev medlem: fre 03 feb 2006, 17:56

Re: Startmotor avsäkrad på MD5?

Inlägg av matz » tis 16 jul 2013, 19:07

prova med skiftnyckeln mellan polerna på startreläet..men pass på för det gnistrar som f'an :D

skalman
Trogen medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: lör 13 jul 2013, 07:54

Re: Startmotor avsäkrad på MD5?

Inlägg av skalman » tis 16 jul 2013, 19:35

Det var kabeln från startreläet som hade lossat från stiftet på tändninglåset. Nu är allt frid och fröjd!

Skriv svar