RS Elite


Åsikt inskickad

av Tomas, 2025-03-13


Båtens årsmodell:

2008

Års erfarenhetet av modellen:

15 år, Kappsegling

Normal besättning:

3 person(er)

Seglingsegenskaperna:

Bästa fingertoppskänslan i RS Eliten, en otrolig båt att segla. Så exakt, så direkt och så balanserad. Snabb och trevlig. Bästa båten jag någonsin har seglat.

Hur det är att bo i båten:

Ja det är inte mycket komfort och givetvis inget boende.

Positiva egenskaper:

Seglingsegenskaperna är suveräna. Styv och balanserad, känslig och exakt. Spinnaker i tunnel gör det lätt att hissa och hala spinnakern.

Problem / svaga punkter:

Inte direkt, hon är ju väldigt smal och har då ett väldigt smalt fördäck som kan vara svårt att balansera på, men det hör liksom till.

Genomförda förbättringar:

Fäste för digital kompass, det är det enda jag har gjort.

Övriga kommentarer: