av Tomas, 2025-03-13
Båtens årsmodell: |
2008 |
Års erfarenhetet av modellen: |
15 år, Kappsegling |
Normal besättning: |
3 person(er) |
Seglingsegenskaperna: |
Bästa fingertoppskänslan i RS Eliten, en otrolig båt att segla. Så exakt, så direkt och så balanserad. Snabb och trevlig. Bästa båten jag någonsin har seglat. |
Hur det är att bo i båten: |
Ja det är inte mycket komfort och givetvis inget boende. |
Positiva egenskaper: |
Seglingsegenskaperna är suveräna. Styv och balanserad, känslig och exakt. Spinnaker i tunnel gör det lätt att hissa och hala spinnakern. |
Problem / svaga punkter: |
Inte direkt, hon är ju väldigt smal och har då ett väldigt smalt fördäck som kan vara svårt att balansera på, men det hör liksom till. |
Genomförda förbättringar: |
Fäste för digital kompass, det är det enda jag har gjort. |
Övriga kommentarer: |