av Thomas Sundsmyr, 2007-07-21
Båtens årsmodell: |
1978 |
Års erfarenhetet av modellen: |
6 år, Familjesegling |
Normal besättning: |
person(er) |
Seglingsegenskaperna: |
Hyfsade för att vara en 70-talsbåt.Bra på undanvind,den bulliga stäven gör att kryss i krabb sjö går båten trögt.Tål mycket vind. Upplevs som en säker båt. Snabbare än Becker 27 och Maxi 77, vega etc |
Hur det är att bo i båten: |
Alldeles utmärkt. Med sina 4, 2 meterskojer och utmärkta stuvutrymmen är den en av klassens bästa. Bra kvalite på inredningen enbart mahogny och bra hantverk gör inredningen mysig. Med ett sittbrunnskapell får ett stort utrymme till. Sittbtrunnen fungera bra för 4 pers. |
Positiva egenskaper: |
Hög kvalité rakt igenom. Bra plastfinich, bra disposition av inredning. Trygg säker seglare. En familjebåt. |
Problem / svaga punkter: |
Med dagens mått något trög seglare. |
Genomförda förbättringar: |
Nytt teak i sittbrunnen,pekei fören underlättar landstigningar.Sötvattenkylning |
Övriga kommentarer: |
Kan rekommenderas och är väl värd den något högre inköpssumman jämfört med båtar i samma klass |