av Lars Holmström, 2007-01-10
Båtens årsmodell: |
1979 |
Års erfarenhetet av modellen: |
1 år, Familje & kappsegling |
Normal besättning: |
2 person(er) |
Seglingsegenskaperna: |
Styv och snabb. Fin balans. Går bra att segla själv. Aldrig för tung på rodret. |
Hur det är att bo i båten: |
Klassisk inredning. Bra längd på all kojer (5st + 2 sjökojer). Gott om plats och stuvutrymme för 4 vuxna. Köket funkar mycket bra. Stor salong och sittbrunn med plats för många. Populär samlingspunkt i hamnen! |
Positiva egenskaper: |
Snabbseglare. Bra tyngd vid manövrering i hamn - driver inte iväg med vinden. Rätt förstäv för naturhamnar. |
Problem / svaga punkter: |
Kolla förstärkning av kölen, ska inte vara något problem med senare årsmodeller. Läckande däcksluckor på mk II (kan tätas med riktiga lås!) |
Genomförda förbättringar: |
Renoverad elcentral, nya segel, nya navigationsinstrument, nya fall. |
Övriga kommentarer: |
Har tidigare varit aktiv express-seglare. Uppskattar drivet i denna större & tyngre båt - Norlin-känslan finns! |