Norlin 34


Åsikt inskickad

av Lars Holmström, 2007-01-10


Båtens årsmodell:

1979

Års erfarenhetet av modellen:

1 år, Familje & kappsegling

Normal besättning:

2 person(er)

Seglingsegenskaperna:

Styv och snabb. Fin balans. Går bra att segla själv. Aldrig för tung på rodret.

Hur det är att bo i båten:

Klassisk inredning. Bra längd på all kojer (5st + 2 sjökojer). Gott om plats och stuvutrymme för 4 vuxna. Köket funkar mycket bra. Stor salong och sittbrunn med plats för många. Populär samlingspunkt i hamnen!

Positiva egenskaper:

Snabbseglare. Bra tyngd vid manövrering i hamn - driver inte iväg med vinden. Rätt förstäv för naturhamnar.

Problem / svaga punkter:

Kolla förstärkning av kölen, ska inte vara något problem med senare årsmodeller. Läckande däcksluckor på mk II (kan tätas med riktiga lås!)

Genomförda förbättringar:

Renoverad elcentral, nya segel, nya navigationsinstrument, nya fall.

Övriga kommentarer:

Har tidigare varit aktiv express-seglare. Uppskattar drivet i denna större & tyngre båt - Norlin-känslan finns!