av Christer Andersson, 2006-09-27
Båtens årsmodell: |
2005 |
Års erfarenhetet av modellen: |
1 år, Familjesegling |
Normal besättning: |
2 person(er) |
Seglingsegenskaperna: |
Mer lättdriven än vad jag hade förväntat mig av en båt av denna storlek och vikt. Med vind över 6 m/s och med en lite mer öppen vinkel så seglar hon helt underbart. Tål mycket vind trots att hon bara har 25% i kölen. |
Hur det är att bo i båten: |
Mycket bra. Har 2 akterkabiner där barnen sover. Min hustru och jag sover mycket bra i förpiken och båten är lätt att röra sig i, min längd till trots (1.92m). |
Positiva egenskaper: |
Seglingsegenskaperna är utmärkta, detta är en förhållandevis snabb Cruisingbåt. (så att den hade fått LYS 1.18 i Danmark) |
Problem / svaga punkter: |
Känslig för sidovind vid tilläggning. Detta visste vi dock om innan köpet. |
Genomförda förbättringar: |
Gjorde det mesta vid köpet: - Peke med integrerad stege - Supstuga (fast monterad, ihopfällbar) |
Övriga kommentarer: |
Skulle gärna haft ett par m2 till i seglet. |