av Kenneth C., 2002-03-09
Båtens årsmodell: |
1977 |
Års erfarenhetet av modellen: |
2 år, Familjesegling |
Normal besättning: |
2 person(er) |
Seglingsegenskaperna: |
|
Hur det är att bo i båten: |
Trång. Lågt i tak utom precis vid nergången. Förpiken "värdelöst" trång. OK pentry och bra kojstorlek, utom i förpiken då det blir trångt för 2 vuxna. |
Positiva egenskaper: |
Stor sittbrunn. Billig i inköp. |
Problem / svaga punkter: |
Förpik för trång och kort, ruffhöjd för liten, ingen toalett, trångt att passera bord/maststötta. |
Genomförda förbättringar: |
|
Övriga kommentarer: |
Kolla på MAXI 68 också om du funderar på en 77:a. En långsammare och mindre båt men enligt våra åsikter en rymmligare båt ! |